fredag 9 maj 2008

SOMMARTIDER......

Ja,minsann idag har det verkligen varit somrigt....varmt och gott. =) Då känns det väldigt bra att vara ledig från jobbet. Jag, maken och katterna tog en tur till vårt paradis på landet. Så skönt det var.....och det blev en del pyssel, trädgårdspåtande, korvgrillning och fika ute i trädgården.
Mysigt, mysigt!!!
######
I förra inlägget visade jag ett av köksfönstren i stugan.
Då fick ni se fönstret inifrån, idag visar jag det andra köksfönstret utifrån.



På fönsterbrädan står en del av mina övervintrade pelargoner och växer till sej.



En av sittplatserna på verandan. Här är det mysigt att slå sig ner med en kopp kaffe eller ett glas vin på kvällen =)


Nu blommar det för fullt i rabatterna. Här är en bild på den fina gula vårkragen.

En stor "tuva" med en blå viva....den har så söta blommor.
#####
Jag hoppas att ni alla har haft en lika skön dag som jag....och det ska ju bli fint väder hela helgen ochså, så.......passa på och NJUT!!!! Och så hoppas jag att alla som har det besvärligt med pollen just nu i alla fall kan njuta lite av sommarvädret.
PUSS & KRAM & NYP I RUMPAN =)

7 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Så trivelige bilder!

Jeg har fått kortisonsprøyte mot min pollenallergi, og nyter, nyter, NYTER å være ute i finværet!!!! Endelig har året mitt også fått tolv måneder! Helt siden jeg var sju år har mai betydd å sitte inne og føle meg elendig, nyse og klø, mens alle andre har vært ute og kost seg i våren, men i fjor fikk jeg for første gang kortisonsprøyte av legen min :-) Evnt. bivirkninger som måtte komme struntar jeg i!!! Kunne nesten solgt sjelen til djevelen for å slippe pollenplagene!

Ønsker deg en trivelig pinsehelg!
Klem

alidas sommaräng sa...

Mysig stuga du verkar ha, och visst har vädret varit helt underbart!!! Har städat min altan och målat lite ! Ha de´bra .Kram.L

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så somrigt och vackert du har fixat i din stuga!!! Ha en fortsatt skön helg, helt udnerbart väder, man tror inte det är sant! Mari.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Verkligen sommarväder vi haft i helgen, skönt!
Vilka fina blomster du har i rabatterna! De går för fort nu med allt som växer, hinner ju inte med att ta del av allt vackert som vi har i vår natur samt växter i rabatter.

Ha en bra ny vecka!

Kram Benita

Solsjö - Under en vind sa...

Härliga bilder från er stuga, det känns så somrigt!

Ha en bra dag! Kram!

Birgitta sa...

En sån underbar "mormorshörna" du har med spetsduk och korgstolar, jag är själv på jakt efter en korgstol till trädgården, men dom verkar vara attraktivt byte. Så härligt med fönstret öppet mot sommarvindar som det var i helgen, idag sveper nordan in. Förstår att stunderna i stugan är guld värda och att du njuter. Ha en bra vecka och kramar. Birgitta

Lily of the valley sa...

Underbara bilder! En riktig idyll!
Jag njuter...och ni också förståss

Ha de gott
kram Lily