söndag 15 juni 2008

LYCKA ÄR EN GAMMAL CYKEL =)

Min bästa kompis K. har en guldgruva i sin ägo.....ja inte en gruva med guld i, utan en gammal gård med hur mycket häftiga prylar på som helst.
Hon och hennes man har köpt hennes föräldrahem och håller på att renovera det. I huset och uthusen finns ALLT kvar som hennes föräldrar samlat på sig och ärvt efter sina föräldrar. Man var sparsam förr...ingenting slängdes i onödan.....
En dag när jag och K. var där gick vi på upptäcktsfärd i uthuset.....och vad hittade vi där....?
Flera stycken gamla fina cyklar. Jag som letat efter en gammal rostig cykel att ha vid mitt torp, blev smått salig och frågade om jag inte kunde få köpa en.....hon hade ju så många......;)
Men NÄE....det fick jag inte.....=( Men däremot kunde jag få en, sa K....=)
Gissa om jag blev lycklig!!!!!
I fredags hämtade jag och K. cykeln och körde den ut till torpet.


Här ser ni min "nya" cykel. Den får bo bredvid gäststugan.Jag har dekorerat den med lite blommor av varierande slag.
Än så länge ser det lite fjuttigt ut, men jag hoppas att det snart ska blomma som bara den i korgarna.
Ja, jag vet att det syns en massa skräp där bakom cykeln......jag SKA städa....SNART!

På pakethållaren satte jag en gammal trä-korg som jag "hittat" hos min svärfar.
Den har användts till att bära tallplantor i vid skogsplantering förr.

Min "Kung".....Monark! Det virkade ekerskyddet finns kvar också. Häftigt!

Oooops! Jag har visst punktering! =)


Gamla hederliga handtag i trä.

Kan ni fatta att man kan bli så lycklig av en gammal rostig cykel.......Är man lite galen.....eller ?????


*******

"Små cyklar dom far omkring....och hörs nästan ingenting....lite rassel och lite pling....rasselrasselrassel...och pling "

*******

RASSEL & PLING på er och


HA EN SKÖN MIDSOMMAR-VECKA!

25 kommentarer:

Englagård sa...

o,ja men visst är det härligt med lite galenskap:) jag förstår din lycka.

kram karina

Gårdsromantik sa...

Förstår dig precis!

Jag vill också ha en.
Såg faktiskt en i skrothögen när vi röjde i stugan - måste kolla om den är tillräckligt bedagad och rostig.

Kram Maud

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilken fin cykel du fått, från min granngård: ) ( antar jag...) Den var verkligen fin och så snyggt du hade arrangerat den med blommor, ett riktigt smycke för din stuga! Ha en bra midsommarvecka!! Mari.

Sussie sa...

Så klart blev du kär i den!! Den är ju jättefin. Så kul att gå runt och kika bland en massa gamla juveler. Ha en fin kväll, kram.

Lisas torp sa...

Vilken härlig gammal cykel och så dekorativ den är med alla blommorna!

Jag har också en, men den cyklar jag faktiskt på - den har även registreringskylt!:)

Tackar för titten hos mej och önskar dej en fin vecka!

Kram
Lisa

alidas sommaräng sa...

Oj vilken fin cykel och träkorgen helt suuper! Har du lust att täva så besök min blogg! Kramar Laila

Smultronstället sa...

Tjingeling!

ÅÅÅ vikken fin cykel du fick,kul!
Väldans charmigt med det virkade hjul skyddet tycker jag...och trä handtagen..jättefin.

Håller på med en snabbraid å kollar vad jag missat när vi vart på sem. ska visa lite bilder bara jag kommer i ordning igen...

Må så gott KRAAAM
M

Stina sa...

Men vilken otroligt fin cykel.
Kram till dig kråkfia!
Stina:-)

Guldkorn i min vardag! sa...

Blir lyrisk när jag tittar på din gamla cykel, så fint!!!
Önskar dig en skön och härlig sommar, med många lata dagar.
Kram Ulla-Bella

SoCal Helene sa...

Å, så mysigt du har gjort det med cykeln. Kommer ihåg när jag var liten och bodde på landet, att det kom en gårdsfariehandlare med sin cykel. Han sålde strumpor, underkläder och lite annat smått och gott ur en resväska han hade på fastspänd på pakethållaren, så kniper det i sommar kan du ju alltid ge dig ut och sälja lite blommor :0)
Ha det gott å de, Helene
ps. kolla ditt mail senare ska försöka hinna med att skicka dig lite kort från wedding och på trollen

Elzie sa...

Vilken härlig gammal cykel. Förstår om du blev glad när ni "hittade" den. Fint med lite blommor också.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Poppins sa...

Tänk att få ärva en guldgruva. Så mycket fynd man kan göra. Och så bra att man har en kompis som är givmild. Jättegulligt med cykeln som prydnad.
kramar från Poppins

SoCal Helene sa...

Tack så mycket för besöket, du är #1 på min blog, wow!
;0) Helene

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vad roligt att du fått en sådan fin cykel och vad fint du har dekorerat den. Jag hade en röd gammal cykel efter min mormor, men den står nere i Göteborg i någon källare. Synd, för den används inte. Fast jag har ytterligare en cykel som jag fick på 60-talet, en sån där hopfällbar. Den går bra och den är vit!!!
Trevlig midsommar och många hälsningar från Kerstin

Birgitta sa...

Vilken härlig gammal cykel, vilken tur du har som fått en sådant praktexemplar, de är oftast sköna och cykla på, men först behöver du nog ta bort lite blommor, annars trasslar du nog in fötterna i ekrarna. Men den är jättefin som prydnad, ser så välkomnande ut. Önskar dej en skön midsommar, kramar. Birgitta

Helena sa...

Vilken lycka att få kika runt i ett gammalt gårdshus bland alla fina saker!
Det blev jätte fint med cykeln....
Ha det gott! Helena

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Sååå vackert!!!

Vet du jag körde bakom ett släp för någon dag sedan och på det låg en superfin rostig gammal cykel. Åhhh ja jag hade lust att köra ikapp och fråga om jag fick köpa den, men gjorde det inte...

Ha en underbar midsommar!

Kram Anita

Eva Agnes sa...

Läcker cykel du fick av K. Förstår att du blev jätteglad. Min cykel har stått med punka i tre år nu.
Får se om jag kan få in lagning på schemat snart.
Ha nu en riktigt underbar midsommar.
Kramar Eva Agnes

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå charmigt!!

Önskar dig en riktigt skön midsommarhelg!

Kramar!

Ankan sa...

En gammal Monark! Så underbar! De där gamla cyklarna har så fina detaljer. Och tänk, vad ska man egentligen med växlar till?? De går ju bara sönder hela tiden. Jag hade en monark från 50-talet när jag var tonåring, hur lättrampad som helst!!! Kram och trevlig midsommar! Nu hoppas vi på fortsatt fint cykelväder, eller hur ;)

Dubbelörn sa...

Det där är väl vad vi alla drömmer om, att få ta över en gård, med alla gamla samlapåsig grejer *skrattar*.

Cykeln var hur häftig som helst, ekerskyddet blev liksom pricken över i:et ;9.

Skulle också vara överlycklig för en rostig Monark el Hermes...

Önskar dig en skön o härlig midsommar!

Kramar

n o r d i n g å r d e n sa...

TREVLIG MIDSOMMAR!!!!! Mari.

Hannele på Hisingen sa...

Hihi, har du också fått en cykel, glad midsommar!

Lily of the valley sa...

En sån tjusig cykel du fått!
Underbart med såna vänner :D

Önskar dig en Glad Midsommar :D
kram Lily

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Jättefin cykel!!! Förstår din lycka =)

Kram Benita