söndag 31 augusti 2008

BRÖDSKRIN OCH UTMÄRKELSE


Jag har tyvärr inga nya bilder från köksrenoveringen att visa. För det första så hände det inte så mycket i helgen...och för det andra så glömde jag kameran hemma.

Det som blev gjort var att jag målade nästan allt klart....sen tog färgen slut,så jag måste köpa mer. Sen ska ju kära maken bygga ett skafferi i hörnet...som jag också ska måla. När det är klart är väl renoveringen i stort sett klar, så att jag kan ge mej på att måla hyllor och skåpet, sy nya gardiner och dynor till stolarna mm.


*****

I stället för köksbilder visar jag ett av sommarens små pyssel.
Jag köpte ett brödskrin på Tatillvara-butiken....och kunde ju naturligtvis inte låta det vara blått...så.....



.....då blev det antikvitt och så skrev jag Bröd på det och "decoupagade" dit lite rosenslingor. Så nu har vi någonstans att stoppa Leksandsbrödet i
när vi är i stugan =)




*****

Och så har jag fått en utmärkelse av Birgitta, som har den fina bloggen Elins tittskåp,.....tack gulliga du för den =)
Jag har ju sett att så många har fått den redan, så jag skickar den inte vidare till några speciella, utan till er alla som kikar in här....för att ni har så härliga bloggar som jag blir så inspirerad av att besöka.

Så hör ni det nu: JAG ÄLSKAR ERA BLOGGAR!!!!!!



Ha en härlig och skön septembervecka.

Pöss!

8 kommentarer:

Stina sa...

Hej igen!
Jättefin blev den...Jag har en exakt likadant men min är röd :-) Har inte gjort något åt min ännu men vit med svart text blir det, det är bestämt sen länge...texten bröd har jag redan skrivit ut så det ligger och väntar på att "burken" ska bli klar :-)

Nu fattas bara golvsocklar i mitt vardagsrum,de kommer väl på plats vad det lider. Möblerna är på plats men jag har inte "piffat" något så "visningen" får vänta.Har jobbat min långhelg så jag känner mig ganska mör nu, åker till London på onsdag så nästa blogginlägg kanske kommer att handla om den resan :-)

Kram Stina!!

Birgitta sa...

Vilken skillnad på före och efter, den blev verkligen snygg och så duktig du är med decoupage. Jag har inte provat det ännu, det verkar lite pilligt, men det blir ju snyggt.
Ha det gott och knapra på med Leksandsbrödet. Kramar Birgitta

Poppins sa...

Så fin brödburken blev. Jag minns en exakt likadan hemifrån, men den var röd.
kram

Veronica sa...

Brödburken blev verkligen superfin!

kram Veronica

SoCal Helene sa...

Hej Gunn!
Himlar vad fin brödburken vart, tänk vad färg och lite fantasi kan göra!!
Ha en super bra vecka!
;o) Helene

Sussie sa...

Jisses så fin burken blev, den gillar jag :) Ha d gott idag nu, kram.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fin brödburken blev! Kanon!
Tänk så mycket man kan förändra...
Grattis till din award också!
Kram
MArie

Lily of the valley sa...

Åh, så fin brödburken blev!
Grattis till awarden :D
Kram Lily