fredag 5 september 2008

ÄNGLATOFFLOR

Dom här härliga orden har jag verkligen tagit på allvar......jag tycker att dom är sååå bra!

Men änglarna hemma hos verkar med tiden fått väldigt stora fötter med tanke på tofflornas storlek och dessutom har jag två katter som också parkerar sina "tofflor" i hela lägenheten *hihi*

***********


Så idag var jag tvungen att inse faktum och ta fram "snabeldraken"....dvs dammsugaren och sätta igång saneringen av lägenheten.

**********

Nu är hela lägenheten städad och fin och änglarna får tassa omkring barfota ett tag.....fast det lär nog inte dröja länge innan dom hittar nya tofflor att sätta under vår säng *ler*
Nu har vi just avslutat en god måltid....tänt ALLA ljuslyktor vi har....sitter i soffan med godispåsen inom räckhåll och bara myser och njuter........

**********

I morrn´bär det av till stugan igen. Då ska "gubben" bygga skafferi och jag ska fortsätta att måla.

**********

Ha en underbar helg! Vi "ses" snart igen=)

KRAAAAAM!!!!

21 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka mysiga bilder nederst!

Ja de där tofflorna står i var vrå tycker jag, har också jagat dem ett varv i eftermiddag...

Ha det skönt i helgen!

Kram!

Veronica sa...

Ja, visst är det ett poetiskt sätt att slippa dammsuga varje dag! =o)

Kram Veronica

Titti underkalas-eken sa...

Hej! Vad kul att du gillade min blogg! Extra roligt för då hittade jag ju din fina! :D
Spännande med renoveringen av er stuga! Ser jättefint ut! Lite avundsjuk blir jag allt när jag hör att du ska få skafferi!! Vill oxå ha! *haha* Ha det gott! /Kram Titti

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Gun!

Ja du, det är väl ett härligt sätt att se på dammtussarna! Önskar att jag kunde vara lika positiv som du i mitt tänkande! :)

Men du, vilken ooootroligt söt katt... Allvarligt talat, är det på riktigt?! Jättesött!!!


Önskar dig en härlig helg!
Kram Hanna

P.s mysigt med dina ljusbilder! Jättefina!

Gårdsromantik sa...

Så mysigt med tända ljus!
Dom tassar på i tofflor hos oss också!

Kram Maud

Åsa sa...

Ja änglatofflor har jag massor..=) och vilken underbar bild på katten med mössa..=)/kram åsa

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha ja vet du det där små orden är de bästa jag vet! Jag ser såå gullig ut och så spärrar jag upp ögonen och uttalar dom små orden då...svärmor är på besök =)

Kram Anita

Lily of the valley sa...

Jag brukar vara väldigt försiktig med dem. Inte vill man väl att de ska frysa om sina små fossingar...

Söta bilder du visar!

Ha de gott
Kram Lily

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där Solkatten, va mysigt det låter, med godis och ljus... har du också ett sånt fint vitt ljushus! Jaså, ni ska ha skafferi med, det kommer ju bli så himla fint i ert sommarstugekök, ser fram emot fler bilder sedan! Mari.

Lime sa...

Ja du. Det där med städning :-/ Jag brukar säga att "det finns en vits med att inte städa för ofta. Det blir ju så stor skillnad när man väl städar och då är det liksom dubbelt så kul".

Hoppas det gick bra i stuga i helgen.

Ha en fin vecka!

Poppins sa...

Det bästa med att städa är just känslan efteråt. Och så kan man unna sig lite belöning också.
Det "förfaller" alltid lite under sommaren eftersom man lägger mesta av tiden på att vara utomhus. Här behövs också en genomgång men jag känner mig inte riktigt manad ännu..
kramar från Poppins

linnea-maria sa...

Åh ett skafferi! Det är en sådan där vill ha sak. Dammråttorna ja, pff, jag avskyr att städa och jag är ganska slarvig av mig så städandet blir ännu besvärligare. Jag brukar ta ett litet hörn i taget. Hoppas söndagen var trevlig. Jodå vi fick ihop lite lingon trots att någon varit där före. /linnea-maria

Viola sa...

HEJSAN, VIOLA HÄR FÖR FÖRSTA GÅNGEN, HITTADE DIG HOS EN ANNAN BLOGGARE. VILL SÅ GÄRNA LÄMNA EN HÄLSNING OCH SÄGA ATT DU HAR EN SÅ VACKER OCH FRAMFÖRALLT CHARMIG BLOGG, MIG LÄR DU HÖRA AV IGEN! VÄLKOMMEN OCH HÄLSA PÅ OM LUSTEN FALLER PÅ, NATTI NATTI, VIOLAN

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Gunn!
Ååå va fint du har piffat till din sida, super läckert!!! Nu måste jag oxå "härmas" lite. Tack för att du angivit länken där man hittar dessa verktyg!!!

Å vilken fin dikt om änglatofflor!

Ha en skön vecka!
Kramar / Benita

Psst..du har en utmärkelse att hämta hos mig ;)

Smultronstället sa...

Mysiga bilder!=) Nu i helgen var det rätt fint väder! Florsjö gård liggerstrax utanför Söderhamn.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst känns det härligt när man har städat och gjort fint, och man bara kan njuta av allt...
Jag har städat hela helgen, och var färdig sent i går kväll, inte hann jag njuta av något då inte...
Kram
Marie

Anonym sa...

Hihi, vilken trevlig definition ;)

Elzie sa...

Vad det låter härligt med myskväll. Och vad gäller tofflorna - dina katter kan inte möjligtvis ge ifrån sig så mycket hår som vår hund gör just nu. Man "badar" i hundhår och det är så jobbigt *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Lavendel & Romantik sa...

Visst låter det mysigare med änglatofflor, det är lika som man säger om gäddhäget.Änglavingar Det låter lite bättre tycker jag.....Hoppas att allt är väl Kram/Majsan

Sussie sa...

Ja det är ett helt underbart ordspråk. Men visst måste man städa undan tofflorna ibland :) Ha d gott i stugan, kramar.

Lisas torp sa...

Hoppas ni får en härlig helg i stugan! Visst är det typiskt detta med kameran vid alla tillfällen!

Ha det så gott!
Kram
Lisa