söndag 7 december 2008

Vingar för pengarna........

Hej......äntligen här igen. Efter en seg vecka med bla. förkylning och migränanfall är jag nu på banan igen......
~*~
För några veckor sedan hade vi maskerad med Pippi Långstrump-tema på jobbet. (jobbar ju på förskola) Jag funderade mycket på vad jag skulle klä ut mej till. Tyckte nog att jag hade passat bäst som "Prussiluskan", men den rollen var redan tagen, så jag fick tänka om......då kom jag på att det kanske var hög tid för Pippis mamma att få visa sig lite.....och hon är ju en ängel.Så sagt och gjort...med lånat lucia-linne och vingar inköpta på Dollar-store "flög" jag in som Pippis ängla-mamma.
~*~
Efter maskeraden var det ju synd att bara stoppa undan vingarna, så jag hängde upp dom på en hylla i sovrummet istället.

Uppe på hyllan sitter Sia-ängeln, Engla bredvid den fina ljuspåsen som jag fått från M.



Glashjärtat har jag köpt på Gekå:s i Ullared (ja,vi var dit förre helgen också =) och korset har jag köpt tidigare på Atmosphere i Göteborg.

~*~

Nu ska jag försöka mej på att adventspynta lite....det har också blivit lite försenat. Kanske ska jag också gå på julmarknaden vid Falu gruva också....vi får se.

HA EN MYSIG NY ADVENTSVECKA!

KRAMAR TILL ER ALLA =)

9 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Nämen vilken bra ide´. Det är klart att vi alla undrat hur pippis mamma såg ut :)

Ha en skön dag

Kram Viveka

Veronica sa...

Jaha, då har man lärt sig det ! ;o) Har alltid underat hur mamman såg ut...
Måste bara säga VILKEN SNYGG BAKGRUND DU HAR! *fniss* jag har just fixat en lika dan!

Kram Veronica

Lusthuset sa...

Du var nog en helt underbar Pippis mamma....vilken bra idé för henne har man väl aldrig sett någonstans. Förstår att det blev lyckat. Ha en skön advent. Kram!

Veronica sa...

Gå in på den här länken och låt sedan snön falla över dig =o)

http://www.bloggerbuster.com

Där kan du hitta mängder av roliga saker till din blogg!

Kram Veronica

majsan shabbychic sa...

Hej Gunn!!!!hade varit kul att se Pippis änglamamma....Men ungarna tyckte nog att det var väldans kul,har du ingen bild på dig som Pippismamma? Det blir ingen insp.kväll iår utan ev. i Januari.Hoppas du får en härlig vecka Kram/Majsan

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Det var ett tag sen jag tittade in hos dig....vad söt Albin är och vilket fint namn han fick...jag tänkte också ta det namnet om jag fick en pojke, men det blev en Linnéa istället, fast det är ju 15 år sen...åren går.
Du har gjort din blogg så fin, riktigt mysig.
Ha det så bra
Kram Liselotte

oumberligating sa...

Hej! Fin och trevlig blogg du skapat, sitter och bloggar runt på så olika saker som antikt, design och smärta, fysiskt sådan då min fru är ryggskadad sedan många vill du ha glitter så titta in på www.oumberligating.blogspot.com och vill du ha lite allvar så titta in på www.oumberligating.blogspot.com mvh från Peter Olofsson

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Heej Gunn!
Va kul med maskerad, de gillar väl ungarna kan jag tro?!

Jättefin bakgrund du hittat till bloggen, sött med flinor som dalar!!!

Vilken fint hjärta å korset också!!!

Önskar dig en fin Lucia & mysig
3:e advent!!

Kraam från Benita

Anonym sa...

Hej! :-)
Jag håller i en tävling på min blogg just nu med en riktigt fin julklapp som pris! Kika in för mer info om hur du tävlar!

Hälsningar,
Jennie
www.kalasgott.blogg.se