lördag 10 januari 2009

PARADISET....

När jag vaknade i morse kändes det inte kul alls....vet inte varför egentligen...kanske jag vaknade på fel sida eller nå´t. Inte hade jag nå´n lust att göra nå´t här hemma och inte hade jag lust att gå ut och promenera i det vackra vädret....ingen lust att göra nånting och dessutom hade jag en lätt huvudvärk och hela tillvaron kändes bara
BLÄÄÄÄ!!!!!!!!
Men som tur är så finns det bot för det mesta.....i det här fallet var det att åka till mitt älskade
TORP....mitt PARADIS
på jorden. Tur att det inte är så långt dit (ca 3 mil).
Väl där så släppte hela den deppiga känslan och även huvudvärken var borta.
Jag passade på att städa undan julen i stugan, när jag ändå var där och så fotade jag lite....
För jag kom på att jag nog inte visat så mycket från köket sedan det blev klart.
Så håll tillgodo....här kommer ett par bilder....fler kommer i nästa inlägg.


Mitt "nya" kök....massor av ljus får man tända för att få upp värmen lite.
Skåpet som jag köpte av Susanne på hennes loppis i somras.Nu r det målat och nästan klart....
det har inte fått sin nya baksida ännu.
Om ni vill se hur det såg ut innan så klicka
här.


När jag var på väg att åka hem, så upptäckte jag att jag glömt att ta bort den här tomten.
Men han såg så "pillimarisk" ut så jag tänkte att han kan få stå där på smörkärnan och vakta huset ett tag till =)

Så nu hoppas jag att jag tankade tillräckligt med lust och inspiraration, så att det kan bli lite gjort här hemma i morr´n.


Ha nu en skön söndag!


Kramiz =)


17 kommentarer:

SoCal Helene sa...

Hej Gunn!! Himlar vad härligt ditt kök är, vore så skoj att komma och fika hos dig, superfint!! Hoppas att inspiraration sitter i, om du får lite över kan du väl skicka den till mig, jag skulle behöva lite oxå!
Kram, Helene

Unknown sa...

Så skönt att ha ett eget torp att åka ut till när man känner sig sådär,fint att hämta nya krafter där..förstår att det är ditt lilla paradis.=)

Köket är jättefint och ser så hemtrevligt och mysigt ut..och det vita skåpet är undrbart vackert!

Fint att ha en egen liten hustomte som vaktar torpet åt er.=)

Har inte varit in till dig på länge,men nu tog jag mig tid efter alla helgerna,hoppas du haft en fin Jul och ett bra nyår.Önskar dig en skön Söndag!

Kram Maria

Kram Maria

Unknown sa...

Fin bild högst upp på erat torp och vilken söt liten tomtenisse.=)
Han är jättegullig ditt lilla barnbarn,så fina bilder!

Kramis

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Gunn!
Jag gillar din bakgrund!! =)
Va fint de blev i köket i torpet! Å vilket fint skåp du köpte hos Susanne.

Ha de!
Kramkram / Benita

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Inte ta jag illa upp för det, som bloggare så ger och tar man så är det bara =)
Kul med alla trevliga tips & ideer!

Kramisar från Benita

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Kul att du tittade in till mig i butiken...
Vilket fint skåp du köpte av susanne...jag måste nog också åka till hennes loppis i sommar.
Ha det så bra i veckan
Kram Liselotte

Viveka i Bläckhornet sa...

Det är en härlig känsla att komma ut till torpet. vi har ju haft vårt i 16 år. I höstas bestämde vi oss för att flytta dit permanent. Sååå skönt....

Har en utlottning på min blogg nu...

Kram Viveka

Elzie sa...

Du milde! Ni har det finare i köket i stugan än vi har det här. Det behövs åtskilligt med färg och nya tapeter för att få upp känslan här det är då sant. Men nån gång ska jag väl få tummen ur jag också, hi, hi.
Hoppas du har en bra tisdag.
Kram Elzie

linnea-maria sa...

Vilket snyggt kök. Å era köksmöbler är inte helt olik matsalsgruppen guben ärvde. Men den är mörkbrunbetsad ek. Matbordet använder vi i köket och jag gör mitt bästa för att försöka få bort den där bruna betsen genom att tvätta bordet med såpa då och då, det blir mer och mer shabby... Kram /linnea-maria

alidas sommaräng sa...

Oj vad köket såg inbjudande ut -jättesnyggt! Skåpet blev fint. Ha det gott! Kram Laila
Psst Det finns en tävling på min blogg.

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilket vackert dalakök ni har fått till i sugan, mycket hemtrevligt!!! Hoppas du mår bättre nu. Ha en fortsatt skön helg! Mari.

Penseldraget sa...

hej
så fin du har i ditt torp....fina bilder du bjuder på.
återkommer gärna
kramar pia

C De-sign sa...

Så fint ditt torpkök har blivit, det är ju så roligt att se hur det växer fram när man fixar och grejar och man behöver inte ha så bråttom... man ska njuta lite också! Kram fr C

Kullan Pullan sa...

Vilket härligt kök, förstår att du mår bra där. Ja, hos Susanne kan man verkligen fynda fina saker.
Hoppas du mår bättre nu.
Kram Paula

Designe sa...

Så härligt! Det blev verkligen superfint i ditt kök, förstår att du njuter där! Nu finns d formexbilder hos mig! Kram :)

Anonym sa...

Jättefint, ett sådant bord vill jag ha!!

veronica sa...

Vilket underbart jobb du gjort hemma. Skåpet du köpte av susanne blev sååå fint! :D Har ett liknande hemma som jag oxå vill måla. Vilken eller vilka färger har du använt? Hur gick du till väga och vilka penslar använde du?

Ha en underbar dag!
Veronica