söndag 8 februari 2009

VÅRKÄNSLOR....NEJ,KNAPPAST!!!!!

Här har det snöat oavbrutet i två dagar nu.....det har kommit två decimeter bara i natt!
I förmiddags var jag ute och körde bil i snön....inte så kul, faktiskt! Jag är nämligen kattvakt år min dotters och hennes sambos två katter över helgen och dom små liven måste ju ha mat,vare sej det är snökaos eller inte.
På en gata fick jag åka på vänster sida en lång bit,eftersom plogbilen inte hunnit ploga den andra sidan......sen kom plogen och jag fick snällt köra upp på trottoaren för att kunna möta den.
~~*~~
Så vårkänslorna får man nog ta och stoppa undan ett bra tag ännu, ser det ut.
Men inomhus kan man i alla fall försöka få en liten föraning om vår.
Så här ser det ut på vårt köksbord just nu.

Jag har planterat pärlhyacinter i en liten soppterrin. Pärlhyacinter är verkligen en härlig vårblomma tycker jag.


Detaljbild på terrinen.Den är gammal och jag har ärvt den efter min mamma.
Jag tycker att den är lite söt=)


På bordet står också en spegelbricka med ljus, en söt liten ängel och två porslinsrosor.
Brickan köpte jag innan jul och använde som "advents-stake", med blockljus, mossa och advents-tags med siffror.

Här ser ni brickan på nära håll också.
~~*~~
Hoppas ni har haft en skön helg....själv är jag ledig även i morgon...ganska skönt med tanke på det dåliga väglaget. Jag har ju två mil att köra till jobbet, så jag hoppas att snövädret har gett upp till tisdag morgon, när jag ska iväg igen.
Ha en ny skön vecka!
KRAM, KRAM =)

18 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Terrinen är inte lite söt, den är jättesöt! :)
Härliga detaljbilder...Önskar dig en ny skön vecka. Kram Marie

Elzie sa...

Här har det kommit lite snö också. Dock inte några 2 dm vilket jag är tacksam för, hi, hi.
Jättefina bilder du visar. Och den där terrinen var hur söt som helst.
Fina kort du har på sidan också. Det på mor och son är så fint.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Vardags-mirakel sa...

Hej, så vackert du har det på bordet! Soppterrinen men pärl- hyasinter i är ju helt bedårande, spegelbrickan likaså! Ha det så bra på din lediga dag i morgon, kram Eva.

Guldkorn i min vardag! sa...

Jag ser att ni också har snö i massor, inte roligt alls. Våren känns allt mer avlägsen nu.
Vilken bedårande soppterrin, förstår att den betyder lite extra.
Herrejösses så söt han är lillAlbin som den goaste karramell.
Kram Ulla-Bella

Gårdsromantik sa...

Men så roligt att din bror gift sig i det kapellet - ja det är mog ett inne för livet - men att inte ni fick vara med!!!

Här har det också snöat i 2 dagar - stackars maken gör inget annat än att skotta.

Kram Maud

♥ Pia... sa...

Hej...nja int är det vår på läänge..snöön vräker ner hos mej med..pulsa snö får man göra om man ska ut mä hunden..fettbränning heter det då:)..ser att din efterrätt är söt oxå:::ha en skön kväll..PIA

Lusthuset sa...

Här föll det några flingor i natt, men det är ju inget att tala om i jämförelse med er. Det här blasket kan lika väl vara väck, det är bara i vägen...men solen sken i alla fall. Vilken tur att det finns pärlhyacinter och annat vårgodis i kruka som man kan glädja sig åt. Ha det bra, skönt att vara ledig en måndag. Kram!!

Lantligt i stan sa...

Vad fint du gjort med pärlhyacinterna! Dom passade ju perfekt i terrinen.
Snö har vi massor av här! En del skottande har det blivit.
Kram Anki

marianaskeramik sa...

ja nog har vi fått skotta snö ordentligt denna helg (typiskt att gubben inte var hemma)
vilka fina stilleben du har gjort
ha de gott
marianaskeramik

Lisas torp sa...

Oj, så mycket snö ni verkar ha! Ja, då är det nog långt till vår! Men allt har ju sin tid!

Vilken jättesöt terrin du har där - jättevacker med lökarna i!

Ja, man får göra vad man kan för att få lite vårkänning!
Kram
Lisa

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejhej!
Ja fyy va snö vi fått, nu räcker det tycker jag. Har jobbat hela helgen, så har också varit ute på vägarna å halkat omkring.
Imorrn ska de visst bli sol, låter härligt =)

Fin spegelbricka!! Å terrinen är jättesöt!!!

Ha de gott!
Kraam från Benita

Marianne sa...

Tack för din hälsning hos mig.
Ja nu har vi vinte även här i södra Värmland men ni är nog värre.
Skönt tycker jag att det får vara lite vinter innan våren kan väntas.
Jag har 2 mil till jobbet i Kristinehamn så jag hoppas jag tar mig dit i morgon.
Varma vinterkramar till dig.

SoCal Helene sa...

Hej Gunn! Hoppas att din lediga dag har varit skön och att det har slutat att snöa. Det har regnat som bara den här i natt, fast just nu tittas solen fram, konstigt väder vi har.......Soppterrin och hyacinterna är helt ljuvliga, kan det bli vackrare än så?
Ha det gott å de!
Helene

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vad fina bilder du visar...
Soppterinen var fin..jag fynda också en sådan på loppis nyligen.
Ha det så bra
Kram Liselotte

hönemor sa...

Hej du va fint du har det på köksbordet, jag blir sugen på en soppterin jag också. Så mycke snö ni har i Dalarna, här är det bara 1 decimeter. Visst är det uderbart att ha en stuga på landet. Vi sålde huset i stan och flyttade ut, ett beslut jag aldrig ångrat. Här har jag livskalitè trots värk.Sluta inte att blogga. Kram Katarina

Ankan sa...

Jättevacker terrin, och det är ju inte bara soppa den kan användas till ...:) vad fint med pärlhyacinter i. Jag har en trasig terrin som behöver limmas ihop. Tänkte ha den till blommor också!
Kramar

Malin sa...

Hej hej. Vilken trevlig liten blogg du har. Har själv gett mig in i denna värld men det går väl sådär. Ella Bella tar ju all min vakna tid. Hoppas allt är bra med er och ni inte fryst fast. Skulle ha varit ut på "jobbet" en sväng och hälsa på er. Få se när det blir. Ha det bra. Kram kram. Från Gagnsingen...

Anonym sa...

vilken vacker spegelbricka likaså porslinsrosorna