lördag 5 maj 2007

NU BLOMMAR DET!

I går var vi ute vid stugan och "jobbade".
Vi håller på att bygga ett litet hus på
gården som ska
inrymma både en liten "sovhytt" där gäster kan sova över och en ny toa.
Maken sågade och jag målade lister och panel för brinnande livet.
Och vi tyckte att vi var så duktiga =).

Jag tänkte visa lite av blomprakten vi har där ute just nu.


Det här är någon sorts viva...men jag är så dålig på sorter så jag vet inte vad den heter.



Detta ser ut att vara en jätteväxt, men i själva verket är det påskliljan
som är väldigt liten, ca.1 dm bara.Den är så söt tycker jag.


Snart blommar äppelträdet också.


Häggen blommar för fullt!


Till och med granarna blommar!


Till sist en liten utsiktsbild från gården. Ån ligger spegelblank.

Jag vet att mina döttrar går in och kollar på min blogg,
så därför skickar jag en STOR PUSS OCH MASSA KRAMAR! till mina älsklingar.

Och alla gulliga bloggare önskar jag en trevlig hekg!

16 kommentarer:

Christina sa...

Så många vackra foto!
Visst är det härligt med blommor och växter och den finaste tiden är nu.
Ha en riktigt skön helg

Anonym sa...

Åh, va duktiga ni har varit! =) Och vilka vackra bilder! Det är så härligt nu när mycket knoppas och slår ut. =) Ha en riktig skön lördag. kram

Lin & Lavendel sa...

Åh, vilka vackra bilder! Det ser ut att vara riktigt mysigt vid er stuga. vilken vacker utsikt!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Tack för att du delar med dig av dem. ;)

Birgittas minnen sa...

Så fina bilder du har, och det verkar som dina äppelblommor är lite tidigare än hos mej, och häggen är inte riktigt i blom ännu, men imorgon när det ska bli varmt då händer det nog saker. Vad fint din stuga ligger,härligt med vatten. Ha en skön helg och visst är det kul när man vet att barnen kikar och kollar hur det står till hemma. Dottern ringde idag och ville se hur det hade blivit med klinkerläggningen, så jag får se till att få ut bilder. Kram

Elzie sa...

Åh, vilka blommor!!! Nog är det en fin tid på året nu när allt slår ut. Sen blir det så dammigt, så det blir inte alls samma fina färg.
Ha en skön söndag.
Kram

Stina sa...

Du är ju för söt dy.
Fina bilder är det också.
Undrar om jag har sett dig nångång!:-) Kram

Du kanske hatar mig egentligen, när du ser vem jag är. Moahahahaha!!
Puss

Stina sa...

dy...betyder du på falumål..hehe

Stina sa...

Jomen dy! Man vet aldjig! :-D

På min gatan i stan sa...

Vilka vackra bilder! Å vilken mysig stuga ni har!!! Måste vara härligt att komma iväg till lite lugn och ro...ja, inte för katterna då. Men för er andra. :-)

Kram Martina!

Poppins sa...

Ni lever i ett litet paradis! Sjön ser så vacker ut. Kram till dig och töserna

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka ljuvliga blombilder!! H'ggen blommar d[ inte h'r 'nnu, det 'r ju s[ h'rligt att k'nna den doften, d[ 'r det v[r p[ riktigt! Vilka h'rliga vivor!
Ett g'sthus, va kul!! Underbara foton!!!

Ja, har ju problem med datorn, kan ju inte ens skriva de tre sista bokst'verna i alafbetet som du ser, ngt allvarligt fel, och min f[r jag ju v'nta ett par dagar till p[, man kan ju bli GALEN!!!
Lite fynd gjorde vi i dag i af va_ Ha en fortsatt bra helg, jag [terkommer i b;rjan p[ veckan!! Mari.

Lime sa...

Det är väl klart att ni var duktiga! Vilka fina blommor!!!! Ha en fortsatt skön helg!

♥ Pia... sa...

Åhh så fina bilder...söta blommor...ha en gooo helg..PIA

Lotten sa...

Jättefina bilder! Ha en härlig helg du med.... och jobba inte ihjäl er ;-)

Anonym sa...

Åh, så vackra bilder du fotat! superfina!