onsdag 30 maj 2007

OPERATION...


Idag hade jag en tid på sjukhuset för att ta bort en liten (eller ganska stor) knöl på min högra fot. Har dragits med den i 8-9 månader och eftersom den satt ganska dumt till, på insidan av foten, och alla skor skavde på den var det skönt att den äntligen skulle tas bort.

Ett litet ingrepp, som skulle ta max ett par timmar....sen skulle jag åka till jobbet som vanligt......

Det var vad jag trodde.......men ack vad jag bedrog mej!


Jag infann mej på ortopedens dagkirurg-avdelning klockan 7.30. Fick reda på att jag var nummer 2 i kön till operation, men att operationen före skulle ta rätt lång tid....så 1-2 timmar skulle jag nog få vänta............

Och timmarna gick.....1.....2.....3....4....5 timmar....DÅ äntligen var det min tur. Eftersom jag varken fått äta eller dricka (och inget kaffe!!!) hade jag nu en rejäl huvudvärk, AJ!

Blev nerkörd till operation.....och det visade sig att dom skulle söva ner mej! Så själva operationen gick ju för mej väldigt snabbt.....nu får du sova.....dags att vakna igen !

Vaknade och mådde bra, till och med huvudvärken var borta.

Äntligen fick jag kaffe och smörgås....det smakade underbart!!!

Men efter en stund kom huvudvärken tillbaka....och blev värre....och VÄRRE.....och VÄRRE!!!!! Jag fick MIGRÄN med allt vad det innebär. Så fikat som smakade så gott fick jag inte mycket nytta av om man så säger =(

Klockan ½ 5 på eftermiddagen fick jag äntligen åka hem.....så SKÖNT!


Jag som trodde det var ett litet ingrepp.......och dessutom får jag inte gå och jobba på resten av veckan heller....=(


Nu måste jag vila igen och jag orkar inte gå in till er och kika idag.....men i morrn är jag fit for fight igen =)


Vi ses!


10 kommentarer:

Lotten sa...

Stackars dej! Hoppas att du mår bättre imorgon! Kram Lotten!

♥ Pia... sa...

stackare..men imorgon är du på treben igen...:) krya på dej...bloggvärlden väntar..PIA

Anonym sa...

Stakkars deg, god bedring iallefall, håper du kommer deg raskt!

Lily of the valley sa...

Din stackare! Efter en god natts sömn hoppas jag att du mår bättre och att din migrän är ett minne blott.
Kram
Lily :)

Lin & Lavendel sa...

Hoppas du mår bättre imorgon!!
Kram.

Anonym sa...

Men usch och fy! Din stackare jag lider med dig. Krya på dig!

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, oj... så skönt att få operationen gjord men den huvudvärken kan inte vara kul att dras med!! Vila & ta igen dej nu och hoppas du ändå kan få ngn glädje sen av den lediga veckan!
Krya på dig!! Mari.

Brunkullan sa...

Trist! Men i slutändan hoppas jag foten blir bra ialla fall:-)
Krya på dig!
Susanne

Anonym sa...

Hej lilla mamma =)
Upptäckte just att jag visst också kan skriva inlägg fast än jag inte är någon bloggare =)
Stackars dig...vad tråkigt att du skulle behöva få migrän också!
Hoppas du mår bättre idag! Jag ringer dig lite senare och hör hur du mår.
Massa Pussar och kramar!
/Liin

Anonym sa...

Nää, stackare ...usch vilken dag!! Hoppas foten blir bra nu då! :) Kram