torsdag 19 juli 2007

EN LITEN RAPPORT.......

Den här veckan hade jag förberett för veckans inlägg genom att skriva dagbok på min bärbara dator varje dag. Men jag hade glömt USB-minnet i stan, så därför tog jag med den bärbara(Nisse) när jag åkte hem idag. Och vad händer....jo på något vis så hade batteriet laddats ur...och hade jag någon laddare med mej då.....neej!!!!! naturligtvis inte....så all möda jag lagt ner på anteckningar ligger tryggt kvar i datorn.....
Så därför blir det inte ett så detaljerat inlägg som jag tänkt idag. Ni får hålla till godo ändå.

~~~~~~

Jag har i alla fall fått ganska mycket gjort i veckan...målat både vårt sovrum och Vickes...och satt upp en tapet på en fondvägg i hans rum också....det blev riktigt bra....Bilder kommer.


~~~~~

I lördags var vi bjudna till min mans systerdotter och hennes familj på födelsedags- och avskedsfika. Dom bor i Californien, men har ett hus här och kommer hit ett par månader varje sommar. Eftersom dom åkte hem i måndags, så var det sista gången vi sågs, för den här gången, då på lördagen.
Bilderna nedan är tagna på deras gård.


~~~~~

På söndagen åkte jag, min gubbe och fem kompisar till oss till Leksand och Sammilsdasgropen(se nedan), på konsert med Per Gessle. Vädret var strålande...och det var Gessle med. En kanonkonsert verkligen=)Vi satt i gröngräset och myste, hade picnic och njöt av både solen och musiken.
För er bloggare som inte är från trakten, har jag lagt in en liten förklaring på vad Sammilsdal är.

(Text från Leksands kommuns hemsida.)


En händig man.......ja,vem vill inte ha det *hihi*

~~~~~

En till rolig sak som hänt den här veckan, närmare bestämt på tisdagen. Då träffade jag Birgitta som har bloggen Fridtid.
Vi hade bestämt att träffas och fika på Café Bagarstugan, vid Falu gruva. Precis innan började det regna och åska, så vi kunde inte sitta ute i den mysiga trädgården, som vi hade tänkt. I stället fick vi sitta inne i bagarstugans enda rum (som var ganska fullsatt och varmt). Men mysigare miljö och godare fika finns inte, i alla fall inte i den här stan. Så Birgitta och jag hade en jättetrevlig stund och det är så roligt att träffa andra bloggare....för vi har ju liksom samma intressen. Efter fikat tog vi en titt i en antik- och kuriosaaffär som ligger precis intill. Men jag klarade faktiskt att hålla i plånboken...men nog fanns det mycket som frestade =)
Nu vill jag i alla fall säga: TACK BIRGITTA! för att du tog initiativet till att vi skulle träffas. Det var såååå trevligt, vi måste göra om det någon gång.

~~~~~

Nu står min son och flåsar mej i nacken....han vill också ha datorn ett tag, så han ska väl få det då.

Ha det nu så bra......hoppas värmen och solen hittar hit igen!

Massa Kramar !

8 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej solkatten!! Så trevligt det lät med Gesslekonstert och fika med Birgitta, synd jag inte kunde vara med som sagt och jag tänkte på er när det åskade och regnet stod som spön i backen!! Vilket vackert sommarcollage men herregud, jag var helt säker på att du varit till mej och "tjuvfotat" sidan av lillstugan mot jordkällaren, det ser nämligen exakt ut så där vid min svarta dörr också, kusligt likt, jag ska visa sen ngn gång... Ha en fortsatt skön ledighet!! Mari.

Anonym sa...

.edanmlg...ynda d inme bild nu!!!! *fiken*

Anonym sa...

Men gud...vad hände där! hela mitt medd blev jätte knasigt! *skrattar* Det jag skrev var..oj oj har du redan målat å grejjat! skynda dig in me bilder!!*nyfiken* pöss

Poppins sa...

Datorer är bra när de fungerar men när de inte gör det kan man bli helt galen...
Tack för rapporten i alla fall. Kul att läsa om dig och Birgitta. Ha det så bra! Kram

Lavendel & Romantik sa...

Va kul att det blev lyckat jag hade velat vara med men vi hade besök från Danmark.Men jag hoppas att det blir fler gånger.Ha det så bra i din fina stuga nu kram/Majsan

Anonym sa...

Men vad kul o träffa en annan bloggare.. och en händig man.. ja du...=) det vore inte dumt.. men min han är händig nog..=)
Fint ni har det på landet...=)/Åsa

Birgittas minnen sa...

Hejsan på dej, du har haft en fullspäckad vecka ser jag, det är kul när de händer lite olika saker på semestern, snygga bilder från systerdotterns hus. Lite avundsjuk på dej ang konserten i Leksand är jag ju, men när man inte får ändan ur vagnen i vissa sammanhang så... Jag tyckte det blev hellyckat med vår träff, jättetrevligt, inte gjorde det nåt att vi inte fick sitta ute, det får vi nog nästa gång. Kram och hade det så bra i veckan så hörs vi.

Anonym sa...

Så är det med tekniken, bäst med papper och penna i handväskan :)