onsdag 25 juli 2007

TA VARA PÅ STUNDERNA.....

Nu har det snart gått en vecka till....bara en vecka kvar på semestern och ännu ingen riktig sommar......=(
Men, men man får göra det bästa av situationen, inte deppa ihop, utan njuta av alla sköna ting i ens närhet och ta vara på alla fina stunder man har med nära och kära.
Apropå det...i morgon åker vi ner till Göteborg och hälsar på våran Emma...det ska bli sååå mysigt. Victor ser naturligtvis fram emot ett besök på Liseberg (han har fått åkband av sina systrar när han fyllde år), medan jag tänker njuta av några dagar utan arbete(målning osv.)Jag ska bara vara......*nöjd suck*.
Ni får vänta med att se bilder från vår renovering...jag vill gärna inreda färdigt först.

Nedan kommer ett litet sommarcollage från landet. Det är våran Ozzi som sitter i hängrännan....det andra är grannens katt Sune, som ligger precis i dörröppningen och väntar på att kunna smita in och smaka på våra katters mat....den fulingen =)


Ha det gôtt (som dom säger i Götet=)

Kram!

19 kommentarer:

Rensa hemma sa...

Hej!

Himla roligt att du har hittat tillminblogg! Och jättekul med en komentar. Nu har jag hittat till dig och jag ska länka till dig sen med. Vad mysiga bilder du har från sommarstugan!! Jag drömmer också om en! Du säger väl till sen om du vill komma på inredningsparty hos mig i höst? Du bor ju i Dalarna..
Kram Mandelblom

Anonym sa...

Hej o ha det så gött..i Göteborg...
Ja man behöver komma bort från penseln ibland..=)/åsa

Poppins sa...

Sicken liten buse, Sune...
Ha det så bra själv i Götet och på Liseberg. Njut av ledigheten från renoveringen.
kram

Anonym sa...

Hej mamsen! =) ska bli så kul att ni kommer ner en sväng! får hoppas på fint väder bara =) *håller tummarna*
Ses imorgon!!!! =)
pöss å köss

Lily of the valley sa...

Härliga bilder! Din Ossi påminner mycket om min lilla kisse. Rackarns vilken buse lilla Sune är.
kram Lily

Ankan sa...

Du har lika härligt somriga bilder som alltid! Bara en vecka kvar på semestern! Det har jag med. Förstår inte att det går så fort. Det var ett fint trägolv ni fick fram när ni tog bort mattan! Sånt är alltid kul! Ibland väntar man bara för länge innan man gör något sådant :) Kram!

Eva Agnes sa...

Ha det själv i Göteborg. Älskar den stan. Antagligen för att jag tillbringade åren mellan 11 år och 22 år där. Minnesrika år.
Sista veckan semester ska du ta vara på utan måleri. Hoppas ni får fint väder.
Kramar Eva Agnes

Stina sa...

Så fint du har det. Hoppas att vi ses snart igen. Kramis

Anonym sa...

Åh vilket mysigt och fint collage du gjort! Ha det så skönt i Göteborg! Håller med om att det inte varit nåt vidare semesterväder!..men här har vi ändå haft hyfsat! Börjar tyvärr att jobba på måndag och kan inte påstå att jag gjort så många somriga saker i sommar! ..men sommarn är ju inte slut än..hoppas jag! :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Ozzi & Sune, vilket sommarpar!! De är för goa!! Vilka fina sommarbilder du har fotat!! Verkligen vackra. Ha en trevlig resa till Götet!!! Mari.

Lavendel & Romantik sa...

Skrik om du hittar ett skåp så kan vi kivas......Hoppas att ni får lite sol när ni åker till Göteborg.....Kram på dig/Majsan

Granne med Selma sa...

Vilken underbar bild på grepen! Skulle vilja ha som ett vykort! Här har det störtregnat idag... var har det INTE regnat...? Ha en underbar helg! Imorrn blir det stor loppisrunda!
Kram

Lotten sa...

Hoppas att ni får det bra här i Göteborg och inte blir alltför blöta ;-)

Anonym sa...

Ja det går ju faktiskt att njuta av sommaren och ledighet även utan solens närvaro. ha det så trevligt.

Dubbelörn sa...

Dina bilder är helt underbara, små detaljer som väcker en skön stämning... Du är kanonduktig!

Kramar

Anonym sa...

hejhej! Hoppas du har det bra. Har saknat att titta in hos dig under min semester/bloggpaus, men nu är jag tillbaka igen. =) Kul att se vad som hänt hos dig sen sist. ha det gott, så "ses" vi snart igen. kram

Anonym sa...

Härligt med en tur till göteborg..
Det märks att vi snart går in i aug.det är mörkt på kvällarna här i hälsingland redan,känns lite tungt...

♥ Pia... sa...

Hejh,,,hoppas ni har det bra på liseberg och i göteborg ..fann du nån rolig inredningsaffär:)...PIA

Ett hus i vitt sa...

Vilken fin blogg! Fina trädgårdsbilder och söt kissekatt. Kram från Anette