söndag 5 augusti 2007

GÖTEBORG OCH LÅNG-CYKELTUR

Sista dagen på semestern...i morgon börjar jag jobba igen......och NU KOMMER SOMMARVÄRMEN!!!!!!Typiskt! Tur att jag har ett jobb, där man får vara ute mycket i alla fall (dagis). Jag ska visserligen bara jobba två veckor och sen ha två veckors semester igen.....och förhoppningsvis ska jag och mina döttrar åka utomlands en vecka då.(om det dyker upp någon lämplig sista-minuten- resa)

~~~~~~~~

Jag vill börja med att säga TACK! till alla som skriver kommentarer på mina inlägg. Tyvärr hinner jag inte svara på alla, när jag bara är hem och vänder så här.....men jag kommer igen lite senare i höst (usch vad det låter trist=)

~~~~~~~~

Förra lördagen tillbringade jag, sonen, äldsta dottern och hennes sambo på Liseberg. Sonen fick sitt åkbehov mättat för ett tag och jag och dottern fick gå runt och vänta, äta glass och njuta av det för en gångs skull fina vädret...
Och så spela på chokladhjul förstås......och för en gångs skull så VANN jag......högsta vinsten ochså.....6 Alladin- och Paradis- askar.....och jag som skulle sluta äta godis....hm.....


~~~~~~~~


I går vaknade vi till strålande sol och värme....det är man inte bortskämd med. Vi kom på att vi skulle ta cyklarna och ge oss av på en liten utflykt....sagt och gjort...vi packade matsäck och trampade iväg. T. hade fått för sig att vi skulle cykla till Ulfshyttan och jag tyckte att det lät väl trevligt.....det är ju inte alltför långt.....om man åker bil......men med cykel *puh* Det blev nog en tur på 4-4,5 mil tur och retur......och på ditvägen var det mestadels uppförsbackar.....hade jag vetat det hade jag aldrig gått med på det. Men, men dit kom vi i alla fall och kunde sitta i den mysiga miljön och äta vår matsäck. Det är nästan lite Gotlandskänsla där, med den gamla kolhusruinen bla.
Efter att vi vilat oss en stund, ätit matsäck och köpt glass på byns café satte vi oss på cyklarna igen och begav oss hemåt. Och som tur var var det mycket nerförsbackar nu.....skönt!
Men i går kväll hade jag sååå ont i benen, att jag var tvungen att ta en värktablett....och jag kände mej nog lika sliten som T. gjorde efter att ha cyklat Vätternrundan (30 mil)....det visar hur "vältränad" jag är *fniss*.

Ulfshyttan-kolhusruin och masugn

Då var det slut för idag.

Ha en skön vecka! Nu kommer ju värmen, säjs det.

Vi ses snart! Kramiz!

11 kommentarer:

Ett hus i vitt sa...

Grattis till choklad-vinsten!! Åh vad kul att du länkar till mig. Ha en fin kväll./Anette

Lina Gardelid sa...

Hej!
Känner mig lite fräck som frågar såhär men...
Skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig med att tipsa mig om butiker du känner till där mina KrejsiKards skulle passa?
Har ett inlägg där jag undrar...
Kram Lina på gården

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där & vlkommen hem till stan igen!! Så trist för dig att sommaren är här nu men du har ju mycket choklad att tröstäta : ) och en till semester att se fram emot som tur är! Va, inte klokt, cyklade ni till Ulfshyttan!! Ja, det är fint där, mycket mysig miljö, jag borde ta mej ut & cykla jag med, bara ett par km så skulle jag vara nöjd, förr cyklade jag jämt...Runt Varpan och runt Runn tog jag mej med... suck, varför ska det vara så segt, rörde mej mera när jag bodde i stan än nu...Fina sommarcollage du satt ihop! Ha en bra jobbarvecka, tur du får ha förmånen att jobba ute i af! Mari.

Poppins sa...

Det ser verkligen mysigt ut i Ulfshyttan. Kanske kunde vara värt en rejäl cykelrunda. Jag hade nog haft mer ont i baken än i benen efter en sådan lång tur!
Grattis till vinsten! Choklad är väl aldrig fel.
Stackars dig som ska börja jobba, men du får tänka på semesterresan.
kram

Anonym sa...

Vad choklad ni vann! Avis...=)
Jag älskar choklad..
jag förstår du hade träningsvärk..
Jag skulle fått det jag med...=)/ åsa

Ankan sa...

Jag har också börjat jobba idag! Isch usch! Men vad härligt att få se fram emot ytterligare semester:) Kanske du har bättre tur med vädret då.
Det är skönt att ta ut sig helt ibland på en cykeltur eller liknande! Man blir mycket piggare efter det, trots träningsvärk. Ulfshyttan verkar vara något för mig att besöka framöver! Älskar mysiga miljöer. Själv är jag förresten väldans otränad... Måste nog göra något åt det....

♥ Pia... sa...

hej..du verkar ha haft det mysigt...och så mycket choklad...mums...vi får vänta med att låta godis vara tills hösten:) jag måste nog låta bli det mesta tror jag efter denna sommaren..mycket av allt skulle jag vilja säja:)mmen allting är ju relativt..så det är bara att bita i det sura äpplet..ja ..det behöver inte vara surt förståss..det finns söta äpplen med:)vilken cyklesemester..kul..och sen har deu flera veckor när vi andra knegar..tur och bra planerat..ha det så gött i värmen...men du får ju vara ute...så får jag nästa vecka och regnar det då ..får det bli gallonisar på både stora och små...issch...PIA

Birgittas minnen sa...

Du är uthållig som orkar cykla så långt, men du hade förstås inget val kan jag tro, men du kan ju känna dej jätteduktig och med gott samvete mumsa choklad. Ulfshyttan har jag besökt någon gång tror jag, men jag får nog gör ett nytt besök och friska upp minnet, det låter fint där. Kram och ha det gott på din första arbetsvecka.

Handplockat sa...

fin blogg här fanns mkt att läsa

ha det bäst

Anonym sa...

Det var fina bilder:)
Gottigt med choklad!
Ha en fin helg.
Mvh Lallis

Anonym sa...

HEI:)

Takk for din hyggelige hilsen ang. min hjemme hos:))
Ser ut som dere har hatt en flott ferie !!

Klem