lördag 11 augusti 2007

HEMMA I STAN IGEN......

Ja, idag har vi alltså flyttat hem till stan igen.....och det med blandade känslor.
Skönt:
- Att slippa gå ut i nattmörkret när jag måste gå på toa på natten
(nätterna är verkligen mörka nu)
-Att det kommer varmvatten i kranen.
-Att inte diskbänken svämmar över av disk, så fort man ätit något (i stan har vi ju diskmaskin)
Tråkigt:
-Att inte få sitta ute i trädgårdsmöblerna på gräsmattan och äta och fika.
-Att inte få ligga i hängmattan och lyssna på fågelsången.

~~~~~~~

Nu tänkte jag att ni skulle få se hur det blev i vårt lilla sovrum när vi målat om. Det blev verkligen skillnad och det är så ljust och skönt.Kommer ni ihåg hur det såg ut innan? Här kommer en påminnelse......
Så här såg det ut:


Och så här ser det ut nu:




Med detta önskar jag er en trevlig söndag och vecka.
Massa kramar!

29 kommentarer:

Ett hus i vitt sa...

Ja vitt ät ju alltid vitt och gav verkligen hela rummet ett lyft!! Gillade gardinen som du satt upp också, jättesöt!

Dubbelörn sa...

Så vackert!!! Kommer ihåg känslan när vi flyttade hem till stan efter att ha tillbringat hela sonens sommarlov på landet. SOnen var överlycklig över att komma till civilisationen - en dator med internet!! Jag var glad för duschen... o inte så mycket mer... Hade en sådan ångest över at vara tillbaka i stan med bruset, ljuden, stressen, hetsen osv... tog flera veckor innan jag vande mig vid ljuden så jag kunde sova en natt....
Tack o lov så slipper vi allt detta nu! Vi njuter av paradiset varenda dag året runt ;)

Kramar

Poppins sa...

Det känns lite vemodigt när sommaren går mot höst...
Så fint det blev. Fönstret med den lilla lampan och hästen är särskilt sött.
kram

Anonym sa...

LIte migränframkallande tapet innan - men efter gillar jag :)

Lily of the valley sa...

Åh, vad fint ni har fått det. Så snyggt med det virkade överkastet och 'pölarna'. Och så söta lilla kissen som ska inspektera allt...;)
kram Lily

Stina sa...

Men du, vad fint. Nu måste du väl trivas? Otroligt fint. Kramis

Anonym sa...

Det blev verkligen en jättestor skillnad och hur fråscht som helst!
mVH lALLIS

Elzie sa...

Gu så fint det har blivit. Ett helt nytt rum. MÅSTE måla om väggarna i vårat sovrum. De är visserligen ljusa, men liksom "melerade". Gubben har satt strukturtapeter överallt *s*.
Kram Elzie

Eva Agnes sa...

Först och främst välkommen till dtavärlden igen.
Sedan vill jag gfe dig en stor komplimang för sovrummets nya skepnad.
Jättesnyggt och mysigt.
Kramar Eva Agnes

Hedgren sa...

Så fint det blev! Ibland kan färg verkligen göra underverk!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där & välkommen hem till stan igen!! Men oj oj, har du verkligen haft så mycket semester!? Så fint rummer blev då, otroligt mysigt, en riktig sommaridyll! Vackert med byrån, spegeln och hängaren..sängen blev som ny i det rummet nu! Tom missen gillar det ser jag! Och han tycker det nog är ännu värre att lämna landet... men visst är det skönt att få en riktigt toalett och dusch, då känns det lyxigt att komma hem igen! Men jag förstår du längtar ut dit, blir väl en o annan tur om helgerna förstår jag... Ha en fortsatt bra söndag, vi ses! Mari.

Birgittas minnen sa...

Hej solkatten och välkommen tillbaka till "civilisationen", förstår att det känns lite som för trånga kläder, men det går. Hoppas att din första arbetsvecka gått bra. Sovrummet blev verkligen ett rum att mysa i, så fräscht och trevligt. Kul att se att du har ett likadant tidningsställ och överkast som jag. Men det är väl så med god smak, hihi. Och mer finns att få på loppis, eller hur. Vi får hålla ögonen öppna. Kram

Hem & Harmoni Marie sa...

Så fint det blev, verkligen stor skillnad!
Det har ni gjort bra! :)
Ser verkligen mysigt ut och har en så härlig lantkänsla... underbart!
Kram ~Marie~

Signes Vind sa...

Vilken skillnad. Förstår att du är nöjd. Jag har inget lantställe men saknar det varje vår o sommar, förstår att det är svårt att flytta in igen - sorgligt. Men det kommer en ny vår o sommar ;-)

Lavendel & Romantik sa...

Jäklar va snyggt det blev....Vi har oxå kommit hem igen men jag saknar redan stuglivet ingen tv. inget varmvatten osv.......Ha det gott kram på dig/Majsan

Anonym sa...

Åh va ljust och fräscht det blev! Jättesöta gardiner! Är det en Hemnes dagbädd ni har? Den är så himla fin! :)

Granne med Selma sa...

Tänk vilken skillnad det gör! Det är alltid så roligt att se före och efter bilder. Det blev så fräscht och romantiskt!
Kram

Anonym sa...

Vad fint...=) =) det blev...!
Tänk vad färg gör.. o vitt är sååå fint..
Jag har precis målat köksoffan..vit!=)/åsa

Lavendel & Romantik sa...

Ja visst får man tänka tillbaka när man ser på bilderna.Men vi får ju åka ut med jämna mellanrum vi har bara 1,5mil till vårat ställe. Har ni erat nära oxå? Kram och ha en skön kväll/Majsan

Stina sa...

Tack, vännen!

Tyget kommer från Panduro. Puss

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken skillnad på rummet!! Verkligen fint!! Hoppas att du ska "landa" i stan också efter semestern!! Hittade hit genom en annan blogg, kommer tillbaka! Kram!

Lotta sa...

Åh vad fint det blev! Helt underbar gardin! Har du sytt den själv?

Ha en härlig vecka!
Kram
Lotta

Anonym sa...

Så jättefint det blev
Vilken fin blogg du har
Hittade hit genom en annan blogg.
/pimpim

Husbilsresan sa...

Tack pimpim för att du kikade in hos mej =) Välkommen tillbaka!Kram!

Maria sa...

HEj! Ja sådana plus och minus-listor förstår jag, skönt på ett sätt med stan men inte lika mysigt kanske....
Sovrummet blev fint!

Ankan sa...

Vilken totalförändring! Det blev ju jättefint. Tänk egentligen vad mycket man kan åstadkomma med bara lite färg och kanske tyger. Sedan är det en så härlig känsla när man är nöjd med resultatet :) Kram och ha en trevlig kväll

Brunkullan sa...

Åh! Jag blir som tokig av längtan tills min egen stuga blitt målad så fint!
Det blir verkligen så mycket vackrare!!:-)

Susanne

Ann-Sofi sa...

ojojoj vad fiiint(: Tråkigt att sommaren snart är slut); skulle inte vilja åka hem från den mysiga stugan..

Mvh ann-sofi.

Birgittas minnen sa...

Hejsan igen, jag tycker du ska gå in på min sida och kika lite. Kram