fredag 14 september 2007

FREDAG......IGEN!

Ja, så var det fredag igen då....och min lediga dag.Eftersom jag städade ordentligt förra helgen, så tänker jag inte röra städskåpet överhuvudtaget denna helg. (kära maken dammsuger, förstås=)
~~~~

Så jag tänkte jag skulle plocka fram symaskinen och sätta igång med mina projekt, som jag planerar att genomföra....
Det innebär att jag ska sy nya gardiner till sonens rum, vardagsrummet, eventuellt sovrummet och köket(hit har jag inte hittat något tyg ännu) + Att jag även tänkt att jag ska sy lite nya kuddar till vardagsrummet och kökssoffan.

~~~~

Det här är en av de bilder som jag har tänkt överföra till en kudde....vi får väl se vad resultatet blir. Om det blir bra får ni se kudden, när jag fått tillbaka min kamera.


~~~~


I går eftermiddag tog vi en tur ut till stugan. Vi rensade bort sommarblommorna och bar in sån´t som inte mår bra av att vara ute på vintern. Det känns allt lite tråkigt .....och man börjar längta efter nästa vår....fast tiden går ju så snabbt, så snart är vi väl där igen.

Jag har åter igen rotat i mina fotomappar och här lägger jag in lite "gamla" bilder från stugan
En av mina stora passioner är ju gammal emalj. Här är några av emaljprylarna jag har samlat på mej. (muggen har faktiskt "guben" hittat på soptippen.....men det får ni inte berätta för någon *fniss*)
~~~~

Här är en skön bild på våra katter. Dom ligger på bordet(!) i stugan och tar sej en lur.
I år har dom fått springa fritt där ute och trivdes alldeles utmärkt med det. Lite knepigt var det att komma hem till sta´n igen, där dom inte får gå ut utan att vara i koppel. Men det funkar bra ändå.
Ja, det var allt jag hade att komma med för denna gång. Men vi ses snart igen.
Mot symaskinen!

HA EN RIKTIGT SKÖN HELG, ALLA SOM KIKAR IN TILL MEJ!

15 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilken aktiv och kreativ helg du har framför dig!! Det var inte måttligt vad du har tänkt sy! Ska bli spännade att se sen och den bilden på kudden blir ju jättesnygg! Så fina detaljbilder! Dem gillade jag verkligen! Fina emaljsaker! Och så goa de är då missarna, helt avslappnade och harmoniska... hoppas det går bra för dem i lgh, det brukar ju vara tufft sånt ibland... Ha en skön helg, trots mycket jobb! Å ja, vi får väl göra en shoppingresa ngn gång! Mari.

Lily of the valley sa...

Härliga bilder från stugan.
Åh, va jag älskar bilden där dina små livsnjutare sover på bordet.
Ha en underbar helg
kram Lily

NICOLINAS BONING sa...

Oj, vad du ska vara flitig!
Hoppas att du "hinner ända fram"...
ska bli spännande att få se resultatet (när kameran är tillbaks förstås):-)
Birgitta

Anonym sa...

Godkväll !

Här var det mycket trevligt Återkommer gärna.

Trevlig helg !

Solsjö - Under en vind sa...

Mysiga bilder!1 Lite bra för oss att kamerna är sönder kanske så vi får njuta av de "äldre" bilderna också!! *fniss*...Ha en skön helg1 Kram!

Lallis sa...

Men du vilka sööööta katter!!
Fina bilder. Hoppas att du får möjlighet att vara så kreativ. Det låter onekligen helt underbart:)
Kram Lallis

Eva Agnes sa...

Hej min vän!
Tack för titten hos mig. Jaså, du ska också parkera dig vid symaskinen...:-)
Det är roligt att tillverka genom att sy. Din kudde kommer att bli jättefin med den söta flickan på. Visa bilder när du är klar.
Emalj är underbara ting. Björn har en massa sådant som jag ska visa senare.
Vilka katter du har. De har ju verkligen förmågan att slappna av. Man blir lite avundsjuk.
Kramar och fin helg du också.
Eva Agnes

Poppins sa...

Hos oss är det också mannen i huset som dammsuger...
Tycker väldigt mycket om dina fina bilder med emalj. Visst ger det en särskild svensk sommarkänsla?
Vilka söta små lata rackare till katter.
Kramar

Birgittas minnen sa...

Kul med lite kreativt arbete istället för städning, usch. Fin bild som du ska ha på kudden, kul att se den i "färdigt tillstånd". Fina bilder på emaljsaker och dina gosiga katter. Själv har jag börjat ta tag i gästrum men på nedervåningen, det kliar i fingrarna så här på hösten att vilja göra nytt och skapa. Men det tar tid, jag vill så mycket. Och förresten dammsugning är en manlig syssla, så även hos oss. Några loppisrundor på sistone? Kram och ha det gott.

Min Skattkammare sa...

Hej där!
Kul att du tittade in hos mig! Vad mycket snällt du säger......TACK snälla Du!!
Här hittar man mycket fint också. Kudden väntar jag med spänning på!
Och katterna..............vilka livsnjutare, dom rackarna! hi hi
Kram Kicki

Anonym sa...

Åhh dessa kissar som verkligen kan kopla av..o njuta..=))) symaskin..vad kul.. och nya gardiner.. tänk vad bra man mår med lite nytt i fönstren. o även att få "skapa"...=))
Ja idag är det söndag..men jag hoppas du haft en skön helg..!/åsa

Lavendel & Romantik sa...

Ja,du har ju inte legat på latsidan minsann...vilket fint kort på katterna...Ja det andra också såklart....Hoppas att veckan blir bra Kram/Majsan

Anonym sa...

Vilken fin bild som du ska ha på kudden! Den vill jag gärna se sen!..va fina saker från stugan och vilka myskissar! Kram :)

Anonym sa...

Tror att min kommentar på din blog försvann...
Tack för din fina kommentar.
Gillar också emalj..( det gör inget tycker jag att man hittar dom både här och där..fint när saker har en historia att berätta.

Ha en bra vecka !

Skatan sa...

Så mycket fint! Mest avundsjuk blir jag ändå när jag ser de härliga katterna som sover...jag ÄLSKAR katter. Bor dock samman med en man som är allergisk. Jag valde gubben framför katten...till slut ;-)

Kram!