lördag 1 september 2007

FRUKTSALLAD

Lefkas är en väldigt grön och frodig ö.Nu såg vi inte så mycket av det pga att det var så varmt att vi inte orkade göra några längre utflykter. Vi låg mest i havet och plaskade på dagarna.
Men vi gick på små kvällspromenader i den närmaste omgivningen i alla fall.

Man blir ju alltid fascinerad av allt som växer där nere...sånt som man bara ser i blomsteraffären och i frukt- och grönsaksdisken här hemma.
Här kommer några bilder på olika frukter som vi såg på en av våra promenader.

Vindruvor-jag visste inte att det kan bli två färger på samma klase.


Ludna päron(?) Ska det vara så?


Vad är detta? Är det någon som vet?


Granatäpple


Lime


Med denna fruktsallad önskar jag er en riktigt TREVLIG HELG!

KRAM, KRAM =)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fruktsallad som heter duga..=) fina bilder.. men inte vet jag vad de ludna päronen är...inte behöver de väl päls i den värmen....=)/åsa

Eva Agnes sa...

Det där röda som du undrar över. Kan det vara felvuxna paprikor??? :-)) Antagligen inte. Säkert någon annan som vet.
För övrigt har du tagit proffsiga bilder på de andra frukterna.
Kramar Eva Agnes

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka otroligt härliga & superfina fruktbilder!! Nej, ludna päron har jag aldrig sett och inte heller olika druvor på samma klase och vad det röda är har jag ingen aning om, ser ut som en störning i utveckligen på en paprika? Tack för denna goda fruktkompott, ha en mysig helg!! Mari.

Stina sa...

Underbara bilder. Kram vännen...

Solsjö - Under en vind sa...

Å´vilka läckra bilder!!! Blir så sugen! Kram!

Brunkullan sa...

Lovely!!!

Susanne

Anna sa...

Vilka jättefina bilder! Ser att du varit i Grekland också, så härligt!

Ha en härlig söndag!

Anonym sa...

vilken härlig fruktsallad :)

Lily of the valley sa...

Vilken underbar fruktsallad.
kram Lily

Birgittas minnen sa...

Så fina bilder på härliga frukter, jag blir sugen att sätta tänderna i ett "ludet" päron. Vindruvorna, mums vad gott. Verkligt fina bilder, ger närvaro, man är där. Skönt med semester när man inte måste saker hela tiden utan kan ta det som det kommer och bara vara. Kram och ha en bra vecka.

Jeanette Nord sa...

Oh jag blir SÅ avundsjuk. Grekland är mitt favorit resmål och jag längtar alltid dit. Hinner knappt hem förrän jag vill dit igen. På Lefkas har jag aldrig varit men skulle gärna vilja! Vilka fantastiskt fina bilder du tar!

Kram
J

Lallis sa...

Välkommen hem igen!
Jättefina bilder. Jag misstänker att det möjligen är så att den röda frukten är någon form utav peppar.
Kram Lallis

Dubbelörn sa...

Jag blir verkligen helt salig av bilderna. Ljuvliga, känner munnen vattnas av dessa söta smaker. Finns inget bättre än solmogna grönsaker o frukter o de godaste jag någonsin ätit har just varit i Grekland o Turkiet! Ska kolla med mannen om han känner igen det ludna päronet ;)

Kramar

Poppins sa...

Kul med ludna päron. Ludna persikor vet man ju att det finns. Det röda måste vara pepparfrukt.
Tänk att bara kunna plocka vindruvor direkt och äta. De som växer här hemma vill man inte äta, de är så sura.
kram

Lavendel & Romantik sa...

Vilka fina bilder du tagit då...Vad avis jag blir går ni på kurs du och Mari(guldk.) eller ? hoppas ni har haft det bra på semestern Kram/Majsan...

Ankan sa...

Det måste ha varigt fantastiskt att få föränga sommaren med en resa. Vilka underbara fruktbilder! Ludna päron verkar konstigt,det har jag aldrig sett förut. Och den där röda frukten har jag ingen aning om vad det är, måste titta lite närmare igen på dem..
Måste också tacka för att du omnämnde mig och skrev så fint om min blogg! Hade inte bloggat så mycket och upptäckte det när jag gick in och läste dina inlägg..Blev jätteglad! /STOR kram

Stina sa...

Tack, vännen! Kram

Tingeltangel sa...

Vilka fina fruktbilder. Det låter som om ni hade det underbart i Grekland. Inte utan att man blir lite avundsjuk.