tisdag 4 september 2007

GREKISK INREDNINGSBUTIK



Här kommer det sista inlägget om min semester i Grekland.
Vi hamnade ju i en riktig turistort-Nidri på Lefkas. Där fanns massor av affärer och dom flesta var så kallade souvenir-butiker, men en affär som vi kom in i liknade faktiskt något som kanske kan kallas inredningsbutik. Jag "tjuvknäppte" några bilder därinne....jag tror inte att dom som jobbade där skulle ha blivit så glada om dom sett det =)
Det fanns väldigt mycket saker i den butiken och man fick passa sej, så att man inte stötte till något....och det var väldigt rörigt också
vilket väl framgår av bilderna.
Så här såg det ut i alla fall.....någon som blir sugen på att handla?




På en av våra kvällspromenader hittade vi det här övergivna(?)huset(nåt för dej kanske Eva-Agnes =)


Det här är det närmaste ni får se mej i bikini (det är jag som syns med
kameran i min dotters solglasögon)

Ja, nu ska ni slippa läsa mer om Grekland i min blogg =)

Ha det bäst, mina kära bloggvänner. KRAMIZ!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Bara jag hör Grekland så blir jag sugen på grekisk mat...Snacka om rörig inredningsbutik!..vilket härligt shabby hus och va läcker bild med solglasögonen med dig i! :) Kram

Lavendel & Romantik sa...

Vilken bra bild på dig i din dotters solglasögon..proffsbilder ju.Nej butiken va nog inget för mig möjligtvis glasen på hyllan i skåpet...Men gärna Grekland...Ha det gott Kram/Majsan

n o r d i n g å r d e n sa...

Vi läser så gärna om Grekland i din blogg, jättekul och verkligen fina bilder!! Häftig bild med solglasögonen! Men vilken butik, oj oj, inget för bakfulla: ) Men jag kan nog glimta ett o annat guldkorn, vackra vinglas tex!Snygga bilder på de gamla vackra fönstren! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Blir så sugen på att resa dit jag med....Det där tomma huset ser charmigt ut! Däremot brukar jag inte få så mycket handlat när jag åker, som du skriver så har de otroligt mycket saker överallt....Må gott! Kram!

Stina sa...

Ja, jag skulle behöva lite grekisk värme. Min energi tog slut idag*s*

En annan dag så..Puss

Anonym sa...

Grekland är så härligt. Har varit på Kreta och faktiskt oxå på Lefkas. =) Jag älskar grekisk mat. *mums* härligt med semester. Kul att få se lite bilder från en grekisk inredningsbutik oxå. Lite skillnad motför vad man är van vid från Sverige. Hade nog vänt i dörren. *ler* Ha en skön kväll. Kramar

Lavendel & Romantik sa...

Det blir nog kaske ett glas vin eller två ;-) Du får byta kommun ju....Kram/Majsan

Dubbelörn sa...

Tittar gärna på dina underbara bilder... spec när det är som gråaste-grått utanför mitt fönster denna morgon... *längtar bort*

Kramar

Anonym sa...

Nej men jag kan höra mer...=))) om Grekland..Vilket hus du visar....
Härligt att se dig i bikini...genom glasögonen..!/ åsa

Lallis sa...

Åh, det är inte så att vi blir ledsna av att höra om Grekland direkt:) Säger som Signe överst att man glir ju sååå sugen på Grekisk mat! *ler*
Den butiken.. nja.. lite plottrig kke. *fniss*
Kram Lallis

Ankan sa...

Vad intressant att se en grekisk inredningsbutik :) lite annorlunda mot vad man är van att se här...
Huset är ju underbart!!! Kan man inte köpa det och frakta det till sverige och fixa till det till ett charmigt stenhus vid havet, kanske öland...nej nu drar jag iväg i fantasin(och det gör jag ganska ofta)! Kram

Brunkullan sa...

Grekland verkar så vackert! Förstår om ni hade det bra:)

Susanne

Lily of the valley sa...

För min del får du gärna skriva mycket mer om Grekland. Jag tröttnar aldrig...
Kul att titta in i en grekisk inredningsaffär.
Huset är som så många andra hus där, underbart.
Ha det gott!
kramiz

Stina sa...

Tack, vännen! Hoppas att du får sova gott. Kramis

Anonym sa...

Åh, jag älskar grekland! Det är en alldeles egen charm! Fina bilder och vad rolig den med glasögonen var!

Poppins sa...

Jag skulle vilja ha fönstren med mig hem :) Jättesnygga foton. Och det var roligt med din dotters solglasögon.
Inredningsaffären - hmm, ibland ser man inte skogen för alla träden.
kramar

Eva Agnes sa...

Läser gärna mer om Grekland på din blogg. Det du visar i dag gör mig faktiskt mycket köpsugen.
I den "röriga" affären hittade jag et och annat som skulle åkt med hem. Tex. en karnevalsmask. Det har jag alltid önskat mig. Champagneglasen hade jag gärna haft också. Liksom den underbara rosen-kaffeservisen.
Och du, ett övergivet hus i Grekland!!! Vi flyttar dit.
Ha en skön helg och kramar
Eva Agnes
PS Så underbart att du tänkte på mig på din semester. Tänk vilka vänner man får tack vare bloggandet. Skulle vara riktigt roligt med en träff någon gång. Men var skulle vi alla få plats??? :-)
DS

Stina sa...

När du är i farten så blir allt fint. Det vet jag nog.:-) Kramis

Lavendel & Romantik sa...

Ja, du måste åka dit och hon har bra priser.....Tänk att nu på hösten är det ju så fint i Tällberg..Packa en korg med fika och ta en tur runt Siljan...Trevlig helg på dig....Kram/Majsan

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Tassar in här via Dubbelörnens sida :)
Den butiken var något lite... eh den gav ett rörigt intryck om man så säger :)

Härligt att läsa och se lite bilder från Grekland, gillar öarna :)

Ha en skön helg!
Hälsningar
Flisan.

♥ Pia... sa...

Hej..ja nu har jag njutit en lång stund av ditt grekland...dit vill jag gärna åka igen...ha en trevlig helg..PIA