måndag 1 oktober 2007

HÖST OCH KÄRLEKSTROLL

God måndagkväll på er allihopa!
Jag har fortfarande inte hört ett ljud om min kamera. I morgon har det gått tre veckor och det var vad de sa att det förmodligen skulle ta att åtgärda felet på den. Så nu vill jag HA TILLBAKA MIN KAMERA!!! Jag SAKNAR den, så in i vassen.....tänk bara på alla vackra höstbilder som jag hade kunnat ta....=(
Ja ja...jag får väl gräva lite i arkivet igen då och ta fram några "gamla" bilder av hösten.

Dessa bilder är tagna en tidig, dimmig morgon vid Stångtjärn i Falun
Lönnlöv är vackra på hösten.

Ljung hör också till hösten, tycker jag

Detta är ett kärlekstroll =) Det är en liten krabat som kom till förra sommaren. Det här är en av dom första jag tillverkade. Sedan blev det många fler och jag sålde bland annat på en julmarknad förra året. Det gick så pass bra att jag nu är i full gång med tillverkningen igen inför årets julmarknad.
Trollet är tovat i så kallad nålfiltningsteknik (torrtovning) och det är jättekul!

HA EN MYSIG VECKA!



26 kommentarer:

Lavendel & Romantik sa...

Jag vann!!!!Jag är först att skriva dig :-) Vilka fina bilder och vilken sölkorv att laga din kamera morrrrr jag kan hjälpa dig att skälla.....Ha det gott Kram/Majsan

Poppins sa...

Bilderna är ju fantastiska! Trolska och magiska. Lönnlöven är ju helt otroliga med sin gula färg. Förstår att du saknar din kamera.
Trollet är för sött! Är det din egen design?
kramar

Lusthuset sa...

Ja dessa "gamla" bilder var det verkligen inget fel på. Så vackra. Jag förstår att du längtar efter din kamera. Hoppas att du får den tillbaka snart.

Elzie sa...

Vilka fina bilder. Här utanför är björken snart tom (efter all blåst!) men inte har det varit den riktiga höstfärgen på löven inte. Förstår inte vart världen tar vägen. Inget är som det ska *s*.

Vilket härligt troll. Jag trodde först det var i keramik eller nåt. Ha en bra dag.
Kram Elzie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åååh vad duktig du är på att fotografera...jag förstår att du saknar din kamera!!
Men trollet...han är ju för söööt.
Har aldrig provat tovning, men det verkar jättekul...
Jag länkar till dej också!!!
Ett erkännande från mej: har smygläst här förut, innan jag hade egen blogg...Häpp
Kram
Marie

Anonym sa...

Nä men oj vilket fint troll..nu blev jag ju förälskad i det också, säljer du dom ? vad kostar dom ? vilka julklappar...

Lilla Blanka sa...

Oj ojoj vilka fina bilder du tagit, jag förstår att du saknar din kamera!
Hoppas du får tillbaks den snart :)
Kram!

Eva Agnes sa...

Vackra höstbilder. Hösten är skön och då är det tråkigt att vara utan kamera. Du får nog stöta på dem om den. Folk nuförtiden bryr sig så lite, tycker jag.
Hade gärna kallat på dig när jag såg vad de tänkte kasta de där grannarna. Inte klokt alltså...
Kramar Eva gnes

Stina sa...

Helmysiga bilder. Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Å dessa fantasika tomtar och troll som du gör! Kärlekstrollet var ju helt bedårande, inte klokt, jag fattar inte hur du bär dig åt, så skickligt! Och tomtarna minns jag ju från mitt julcafé och julstuga förra året, det var ju så söta, lyckliga jag som har ett eget troll designat av dig! Vilka vackra bilder du tagit, dimman över Stångtjärn var verkligen passade i ditt trolltema! ; ) Härliga närbilder från naturen! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...å glömde ju, tack för såna snälla ord om min blogg!! Jag gillar din med, skarpt!! Och ja, det blir många kommentarer men jag har väl bloggat för aktivt, jag är ju som alla andra och vice versa, vill ge en kommentar tillbaka till de som lämnat en rad hos mej...men, det lär väl bli mindre blogg för mej framöver och då sinar nog kommentarerna med... Måste skaffa Laptop när jag ska vara i Sthlm ; ) Mari.

Lilla Blanka sa...

Hej!
Jag svarade i min blogg på din kommentar men tänkte ändå bara säga här att angående Äggosten, så funkar en sil eller durkslag lika bra som form. Men man måste "klä" med fuktad gasväv eller nån tunn duk/gardin invändigt.
Kram!

Tingeltangel sa...

Vilka vackra och stämningsfulla bilder. Och tomtegubben var ju hur charmig som helst. Den skulle jag köpa direkt om den fanns på en julmarknad nära mig.

NICOLINAS BONING sa...

Vilket gulligt troll!
Mycket vackra "gamla" höstbilder.
Tråkigt och frustrerande med kameran:-(
Men det kommer fler höstar när du kan knäppa vackra bilder;-)
Kram/Birgitta

Anonym sa...

Vilket vackert troll...=))) och kameran var inte kul...hoppas nu den kommer snart..!/ Åsa

Birgittas minnen sa...

Jag förstår din frustration över kameran, det är väl aldrig så mycket bilder man skulle vilja ta när man inte har någon kamera, men för oss som tittar in till dej är det en njutning med dessa vackra höstbilder. Och ditt söta lilla kärlekstroll var bara så gulligt, jag förstår att det blir flera. Kram och ha det gott i det vackra höstvädret.

Anonym sa...

Hej och tack för din "röst" på min nya blogg! Vilka vackra bilder du visar!..va trist att du inte fått kameran...man känner sig verkligen handikappad utan!..Kram :)

Hem & Harmoni Marie sa...

Så sött litet troll... :)
Ha det gott, kram Marie

Lavendel & Romantik sa...

Den kommer nog snart annars åker jag med din in och slår näven i bordet ;-) Ha det gott Kram/Majsan

Dubbelörn sa...

Så ljuvligt vackra dina bilder är!
Men du får väl ligga på dem så de fixar den snabbt...

Tovade troll älskar jag til julen... Men du får väl hojta till så man också får chans att köpa något av dina alser ;)

Kramar

Anonym sa...

Vackra bilder, så du ska vara med på julmarknad.

Anonym sa...

Kan du inte maila mig.
bbz2@comhem.se...jag vill köpa troll !!!!

Jag som sparar på hjärtan smallt direkt vet du !

Eva Agnes sa...

Har du stött på dem om kameran. Gör det! Ibland glömmer de.
De har säkert lag den någonstans och saligen glömt den.
Du har väl ett kvitto....?
Stå på dig.
Tack fr en fin kommentar hos mig.
Kramar Eva Agnes

Skatan sa...

Hej! Jag börjar bli lite snurrig, jag vet snart inte vem som vet om min nya identitet och inte...Jag vill med dessa rader hälsa dig varmt välkommen till mitt näste : )

Trevlig helg och kram,

SKatan

Handplockat sa...

vilka härliga bilder du bjuder på denna veckan

ha det bäst

♥ Pia... sa...

Hej vilken fin tomte...eller kanske vätte:)stämningsfulla bilder du visar..ha de så bra..PIA