tisdag 23 oktober 2007

SOLKATTER OCH EN LIIIIITEN DAMMRÅTTA =)

Katter är en av mina stora passioner här i livet...jag skulle inte kunna tänka mej ett liv utan katter. Våra älsklingar just nu har ni sett skymta förbi här på min blogg tidigare.
Men nu lägger jag in ett litet collage från när dom var "bebisar". Visst var dom söta?
Dom är syskon från samma kull, men väldigt olika. Och ännu mer olika är dom nu när dom är vuxna. Iza är en liten tjej ,ganska långhårig med lurvig nomallång svans, medan Ozzi är en stor kille, korthårig med långa öron och lång svans. Mamman till dom små liven är siames/blue russian, medan pappan är okänd. Fast jag gissar att han kan vara långhårig, kanske norsk skogskatt.


..........och en liten "dammråtta".
En ökenråtta, vid namn Kiwi, som min ena dotter släpade hem en gång för många år sedan.
Hon(råttan alltså) levde lycklig hos oss i fyra år, vilket tydligen är ganska hög ålder på en ökenråtta.
Visst var hon också söt?


Jag har lagt in en jätterolig film med talande katter.När jag såg den första gången, skrattade jag så tårarna sprutade.....den är så häftig!
Hoppas att ni också tycker det=)




Med detta säger jag MJAU....nej jag menar HEJDÅ för denna gång =D

16 kommentarer:

Lusthuset sa...

Jag håller med dig. Katter är verkligen underbara. Se mitt inlägg så vet jag att det i alla fall finns en som kanske förstår vad jag menar. Filmen var verkligen rolig. har sett den flera gånger nu, säg inte att inte katter kan prata, för det kan de. tack för den och Kram.

Granne med Selma sa...

Ja, visst är katter för underbara! Förutom lilla Sigrid har vi också en hankatt som heter Findus. Han kallas också PV av maken som har ett alldeles speciellt förhållande till honom. För ett par år sedan när kissen var kattunge, låg maken i diskbråck. Kissen låg timme efter timme hos honom. Alltid skulle han ligga "på det allra heligaste" och det var säkert varmt och gott. Därav namnet PV (nu viskar jag betydelsen... PungVärmaren).

Härliga klipp med "talande" katter - jag skrattade åxå :-)

Anonym sa...

Men vilka underbara små sötnosar!..skulle gärna ha en katt ur nån av kullarna! Bilden längst ner till höger ser ut som ett vykort på katter! Kram :)

Lily of the valley sa...

Mjau! Mitt hjärta smälter när jag ser dina raringar. Och jag håller med dig, jag kan inte tänka mig mitt liv utan en katt i heller.
Ha de gott
kram Lily

Lavendel & Romantik sa...

Vilken film helt underbar :-) vilka olika indevider det finns ...Så söta Kram på dig dammgumman / Majsan

Wickans värld sa...

Vilka söta kattor!!
Vi har haft både katt o åtskilliga råttor... både tak- o ökenråttor. Men jag tycker kattor är bättre än råttor!
Nu brukar grannens Fritz besöka oss ibland, tom in i huset!!
Wickan

Stina sa...

Nä, vilka små gullisar. :-) Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Råttor ä ingen favorti men deina katter är något av det sötaste jag sett!!!! Må gott, kram!

Poppins sa...

Ja, det var roliga klipp. Skrattade så mannen kom och undrade vad som hände. Och så fick vi se det tillsammans och skratta.
Och vilka underbara bilder på dina "bebisar". Katter är fantastiska djur och jag hade katt ända tills jag tyvärr blev allergisk som 18-åring. Men jag älskar dem fortfarande, men på håll...
Kramar
PS Äntligen en DAMMRÅTTA hemma hos dig även om den var liiiiiten ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

Iza & Ozzi, vilka bedårande varelser!! Man vill ju äta upp dem! Sååå söta, vilka rara kattungar, men de är ju söta nu också, ena riktiga solkatter! Och dammråttan var nju ganska söt han med! : ) Mari.

NICOLINAS BONING sa...

Underbara sötnosar!
Och vad jag skrattade åt dina talande katter:-)
Kram/Birgitta

Birgittas minnen sa...

Åh, så goa katter, jag blir alldeles knäsvag, skulle vilja ha flera stycken till när jag ser dina små gossingar, men de växer upp och är goa då med och charmiga och kärleksfulla. Råttor kan jag faktiskt vara utan om jag ska vara ärlig, även om er var söt. Våra katter vill vi inte vara utan, de ger hemmet atmosfär och frid och lugn. Det visar ju din film att katter är världsbäst. Kram och ha en mysig helg med mycket kattkel.

Anonym sa...

Åh, va söta! Det finns absolut inget som är sötare och mjukare och gosigare än små kattungar. Jag är en riktig kattmänniska jag med. =)

Kul att titta in hos dig och se vad som hänt sen sist. Ha det gott. Kramar

Anonym sa...

Katter.. ja visst är det härliga djur.. och filmen ..underbar!!! Härligt tjock katt den ena..=)) Söta missar du har!=)/åsa

spetsar och änglar sa...

Den filmen var så kul.Jag skrattade så att tårarna rann.

Unknown sa...

hahah,så roliga filmklipp med katterna!!*ler*Ja,jag älskar katter jag med,dom är underbara,har tre stycken.Söt ökenråtta,har haft två stycken.
Vilket gulligt och fint collage du gjort med dina jättesöta kissar!

Kram Maria*