söndag 20 januari 2008

ÄNTLIGEN LITE SOL!

Ja efter regn kommer solsken, heter det ju....och nu stämde det. Efter regn i ca en vecka så blev det äntligen lite sol. Och man blir faktiskt lite piggare på en gång. Jag och maken tog en promenad mitt på dagen och det var många som gjorde detsamma. Och alla (nåja...dom flesta) såg så glada ut. Men inte känns det som januari.....mer som om vi skulle vara en bit in i mars....


En bild på en av blommorna jag köpte igår. Den, och dess tvilling, står på köksbordet i mina vita krukor från Dollarstore.

Jag köpte också den här zinkkrukan och två stycken "plättar".



På en av loppisarna jag besökte hittade jag en gammal Postilla (kristen skrift)från 1887. Den blev min för 10 :-. Men jag sa inte till damen i kassan att jag förmodligen ska klippa och riva i den och använda den vackra texten till kommande pyssel.....då kanske jag inte fått köpa den *
hihi*

Jag kom också över två häften med gamla gulnade noter på samma ställe.

Sonen och jag har påbörjat ett projekt, som ni kommer att få läsa mera om så småningom. Så nu har jag faktiskt inte mera tid att sitta här idag. Men vi hörs snart igen.

Ha en bra bloggvecka! Hoppas solen har kommit för att stanna =)

Söndagskramar från mej till

ER ALLA!

31 kommentarer:

Sussie sa...

Så härligt inlägg med massor av vårglädje :) Vi har också haft sol idag och visst blir man lycklig. Jättefina loppisfynd du gjort, ska bli spännande att se ditt och sonens projekt. Ha nu en fin söndagkväll, kram.

Anonym sa...

å så spännande med notprojektet...jag sa också tidigare i dag efter våran prommis att det varken känns eller syns som januari utan kanske möjligtvis sept..skummt..

ha en bra vecka../ kram
pyrobritt

Lily of the valley sa...

Visst blir man glad när solen visar sig :D
Härliga blommor och krukor du har på ditt köksbord! Zinkkrukan som du köpte med "plättar" är WOW! Ska bli spännande och se ditt och sonens framtida projekt.
ha en bra vecka
kram Lily

Lisas torp sa...

Ja, så härligt med lite sol! Vi hade också sol idag i Sthlm! Underbart!
Du sprider ju också lite vårkänsla med dina växter i inlägget!

Så spännande med loppisfynden! Ännu mer spännande att kanske få höra om projekten...!

Ha en bra och fin vecka!

Kram

Lisa

Smultronstället sa...

Heej!

Ja visst är det härligt när solen skiner, man blir såå glad.
Du har så fina bilder (avis...:) )

Ha en bra vecka!

Kram M

n o r d i n g å r d e n sa...

Har ni påbörjat ett projekt? Spännade! Vilka fin gamla blad du kom över och plättar i luften i den läckra plåt/zinkkrukan var ju så fint!! Måste köpa en ny plätt, min har dött, sambon har glömt vattna när jag är borta så mycket suck... ja i dag var det fint, vi var också ute och traskade i skogen... Ha en toppenvecka!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...och vilken härlig sol där till vänster!! Mari.

Lyckofröken sa...

Det ska bli spännande om projektet... Visst känns det lite härligare med söndagkväll när man har fått lite sol på sig idag.
Kramelikram
A

Sussie sa...

Du är alltför rar och jag är glad att du blir glad av dina awards, det är ju det som är meningen. Honungen smakade finfint, kan rekommenderas :) Ha en härlig måndag, kram

Dubbelörn sa...

Det var en underbar dag här också. Njöt av en lång skogspromenad...

Loppisbesöket gav däremot ingenting ;).

Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt när solen kommer fram lite grann, man blir lite piggare då...Och visst känns det som vår ibland! Jag hörde koltrasten igår! Den token trodde nog också att det var vår!
Hi,hi...jag köpte en bibel häromdagen, med en härlig skrift i...jag berättade inte heller vad jag skulle göra med den...
Kram
Marie

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Visst är det härligt när man får se solen, humöret blir mycket bättre :)
Vilken fin zink korg, vart hittade du den? En sådan skulle jag oxå vilja köpa (härmapa) =)
Så trevligt med blommor/växter.

Kram B

Birgittas minnen sa...

Visst var det en härlig dag igår och dina loppisfynd, var just fynd, inte alltid hittar man fina texter och noter, men så ibland dyker de upp, spännande att se vad du och din son ska göra. Zinkkrukan har jag en likadan här hos mej, och den är jag väldigt förtjust i,den passar till allt möjligt. Kram och ha det gott.

Solsjö - Under en vind sa...

Härligt med vårsol!!

Söta blomster och ett perfekt fynd med de vackra textade pappren!!!

Ha en skön kväll! Kram!

blir nyfiken på ert projekt....

Anonym sa...

Visst är det härligt när solen tittar fram man blir som lite lättare till sinnet.Det låter spännande med erat projekt , nyfiken gör du mig i alla fall.
kram ewa

Lilla Blanka sa...

Fina fynd!
Kram
Mia

Poppins sa...

Nu gjorde du oss nyfikna. Vad har du och sonen för ett projekt på gång?
Tror vi alla behöver lite solljus nu. Vintern känns lång och mörk...
kram

Anonym sa...

Tack för tipset om vart ifrån zink krukan är in köpt!
Hihi blir nog en tur dit i dagarna.

Kram B

Lavendel & Romantik sa...

Vilka fynd du gjort då...Och notpapper skulle jag vilja ha...Hoppas att det är bra med dig..Ha det gott Kram/Majsan

Lin & Lavendel sa...

Härligt med sol!
Vilka fina loppisfynd...tänk att noter och text kan vara så vackert!
Ska bli spännande att se ert projekt!
Ha det gott!
Kram

Ankan sa...

Nu blev jag allt lite nyfiken! Vad kan det vara för ett projekt ni har på gång?

Man påminns om att det snart är vår när man får se dina blommor, och viken fin zinkkruka!
Och ljusare blir det! Nu när jag skriver är det soluppgång och kl är 8.00! /Kramar från Ankan

Eva Agnes sa...

Hej Gunn!
Tack för besöket. Men nu ska jag berätta att dagen efter min bild på pensén slog det till och blev frost och minusgrader. Inte kul tyckte blommorna och jag. Man hade liksom ställt in sig på våren...:-)
Fina fynd på loppisen med postillan och notbladen. Klart att man ska riva ut bladen och pyssla med dem. Varför ska den stå och samla damm.
Kramar Eva Agnes

Designe sa...

Jaa, du..det är sant! Efter regn kom faktiskt sol..även till mig!..idag skiner solen och vi har 10 minusgrader!..Vill ha mer snö bara..Vilka söta blommor du köpt och fin gammal bok oxå! Kram :)

Anonym sa...

Vilka fina vårblommor..=) och vilket fynd av tidningen.. jag fyndade.. ju porslin som kassörskan sa att hon skulle slå in ordentligt så de inte skulle gå sönder..Jag hade inte hjärta o säja att jag skulle slå sönder dem.. till betongen..=))/åsa

Lusthuset sa...

Här har det minsann också varit sol några dagar. Härligt. Den lilla primulan i den vita krukan var underbar. Lyckas du hålla liv i dem, för det gör inte jag men de pryder ju sin plats så länge det varar. För mig med bibliotekförflutet så får jag nästan knottror bara av tanken att riva sönder EN BOK!...men det är mig det är fel på...yrkesjuldom kan jag tro. Sådan gammal text kan man nog göra mycket fint av. Ha det bra. Kram

faster atta sa...

Underbar zink kruka!!!!! Passar jättefint med plättarna!

Lavendel & Romantik sa...

Hej!!!Vill önska dig en trevlig helg bara Kram på dig/Majsan

Guldkorn i min vardag! sa...

Ska du inte spara den gamla postillan, spännande med noterna.
Ha det gott o massor med solsken
Kram Ulla-Bella

♥ Pia... sa...

Mmmm härligt...och den där zinkkorgen..fin.:)..ha de..PIA

Dubbelörn sa...

Såg vivor i blomsterhandeln o ska dit o köpa lite till vårt köksfönster. KÄnns så vårligt med dem!

Zinkkrukan var hur läcker som helst, måste börja föja loppisannonserna igen...

Kram

Amoroso sa...

Åh det är så vackert med gamla dokument! Vilka vackra blad du visar!