lördag 12 januari 2008

SOM ETT PAKET PÅ POSTEN.....

I går kom paketet jag väntat på. Ull som jag beställt för att kunna köra igång med trolltillverkningen igen. Jag har så svårt att sitta sysslolös på kvällarna, när jag ser på TV....måste ha nå´t i händerna. Så då brukar jag sitta och nåltova där i soffhörnan.
Och eftersom jag har beställningar på troll, så var det bara att sätta igång!



Förstfödd i år blev den här lilla tjockisen. Han ska snart få ett nytt hem, men till dess får han sitta högt upp på en hylla för att undvika att bli leksak till katterna =)

******

Om det är någon som vill beställa troll, så går det bra. Skriv bara ett litet mejl till mej i så fall =)



I paketet fanns inte bara ull utan också den här boken. Nu har jag gluttat på alla andras Tilda-alster så länge, så jag kunde inte låta bli att köpa den här boken med mönster till så mycket fint....nu gäller det bara att komma igång med sömnaden också.

Så nu vet ni vad jag är sysselsatt med i helgen.

Hoppas ni har det riktigt skönt också.

Vi ses! Kramizzzz!!!

31 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Ja,nu vet jag vad du gör...sitter alldeles inbäddad i ull och katterna som smyger runt och slår efter ulltussarna som sakta dalear ner på golvet...fniss...i mina fantasier alltså;-)
Gulligt troll,och jag ser fram emot bildbevis på alstren som du har fått mönster till!
Kramar/Birgitta

Birgittas minnen sa...

Det låter som du är ute i god tid det här året. Mitt kärlekstroll sitter uppe på en hylla i mitt arbetsrum och kikar ner på mej och kollar vad jag håller på med, det är inte alltid jag vet det själv, vad det ska bli när jag börjar greja. Kram och ha det gott bland ulltussarna.

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo, vilka fina troll du gör.
Jag har tänkt länge att jag skulle pröva på att tova, min dotter har gjort några hjärtan och dom vart jättefina.
Jag har också köpt den där boken, men det har inte blivit nått sytt än, men det finns mycket fint.
Ha en fortsatt trevlig helg
Kram Liselotte

Smultronstället sa...

Å såå fina troll du gör, och visst är det skönt att ha nåt att pyssla med i soffhörnan.

Man blir helt sjuuk bara av all inspiration man får i den där boken,ska bli roligt att se vad du fastnar för..

Ha de gott

Kram M

Lyckofröken sa...

Vilket gosigt troll! Det måste vara härligt att forma sådana med händerna!

Ha en fortsatt bra dag!
A

Sussie sa...

Så jättefint troll! Händerna är ursöta. Ha en fin söndag, kram

Guldkorn i min vardag! sa...

Va duktig du är med ullalster, har provat så jag vet vilket jobb det är med tillverkning. Mååånga nålstick o många ajjj. Tildafigurer dom är ju så härligt söta ska bli kul o se vad du gör i framtiden.
Kram Ulla-Bella

Guldkorn i min vardag! sa...

Ps. Måste också få säga vilka söta katter!!
Ulla-Bella

Lisas torp sa...

Ja, det är rätta tiden för sånt pyssel, så jag kan tänka mej att du verkligen längtar!
Lycka till med trollprojekten! De du visar är ju jättefina!!

Ha en bra vecka!

Kram

Lisa

Poppins sa...

Det är ju helt otroligt vad du är flitig. Små söta tomtar föds hela tiden. Själv bloggar jag framför TV:n, ett öga på datorskärmen och ett på TV-skärmen! :)
kramar

Solsjö - Under en vind sa...

Så härligt du har dte i pysseltagen!!! Bänkskivan är massiv bok! Ha en toppenvecka! Kram!

♥ Pia... sa...

Hej så du sitter och tovar (rullar:) tummarna du på kvällen ...vad tar du för skapelserna dina?..du om jag ska vara ärlig..så behöver jag inte ha nån väst på selma...hon är nämligen vitast....hahha..det var en del av dessa hundar som var lite bruna under magen..DET är inte min hund kan jag säga...älskar ju vitt jag:)..skämt åsido..min hund sover i min säng..därför får hon bada ganska ofta..sen att hon rullar sej i allt som finns i bland på promenader i löst skick....då får hon bada i såpa..sen luktar det som nyskurat här hemma:) ha det så gött
...PIA

mig & alice sa...

Hej!
Men vilka söta små troll du gör....skulle också vilja lära mig att tova....hmm...tiden räcker liksom inte till.
Vilken otroligt vacker stuga ni har, blir sååå avundsjuk, min man har lovat mig en stuga någon gång i livet...blir väl om 40 år eller sådär, hahaha.

Kram
Melinda

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket bedårande litet troll!!! Du är så duktig! Vilka ullsäckar! Och Tildadockor ska du göra nu med, som sagt, det blir bloggshop snart ser du: ) Ha en toppenvecka! Mari.

Maria sa...

Lite pilligt antar jag! Får nog hålla mig till att lära mig sticka!

Anonym sa...

Åh... vilka härliga troll

Lavendel & Romantik sa...

Vilka små söta troll du gör...du får säker händerna fulla nu framöver Kram på dig/Majsan

Gry sa...

Så fina troll du gör! Men får du med dig det som sker på TV om du grejar med tovningen samtidigt? Ingen dårlig simultanförmåga på dig, inte ;-)

//Gry

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Har du köpt Tilda-boken...jag har också funderat på det. Känner mej också lite sugen på att se om jag klarar av att göra någon figur! De är så sööta.
Så det är trolldags nu? Dom är ju jättefina! Jag har också svårt att sitta sysslolöd framför tv:n, men det blir oftast virkning...
Kram
Marie

Elzie sa...

Älskar dina troll. Mitt lilla troll har fått mycket beröm sen jag fick det.
Hoppas du har en bra tisdag.
KRam Elzie

Gry sa...

Tack för ditt beröm ;-) Du har sjäv en väldigt fin blogg!!

Bra tillfälle, när du precis klarat "besiktningen" som du säger, att skärpa rutinen kring egenkontroll! Då vet du att allt är normalt just nu, och att du kan känna utan att bli rädd. Kolla ganska ofta, jag har hört at rekommenationen är oftare än en gång i månaden.

Hoppas jag inspirerat dig att komma igång med denna livsräddande åtgärd!

Lycka till med förbättrade rutiner! /kram Gry

Anonym sa...

Vad kul med lite ull.Jag och en kompis ska pröva och göra vovvar när vi kan tima in det någon gång.Jag har aldrig testat det tidigare men hon kan det.
Tänk vad mycke spännande och kul det finns att göra.
kram ewa

mittiminvillervalla sa...

Men så fina troll du gör! Visst är det en kul hobby! Jag pratar med mina när jag sitter och gör dom. På så vis får dom någon slags persolighet :o)

Kul att se dina fina :o)

Ha det fint bland ull och nålar!

Monika

Dubbelörn sa...

HÄrligt att ha en sådan hobby! Saknar totalt den genen ;)

Men bläddra i inredningstidningar o kokböcker o frökataloger... det är jag en hejare på *skrattar*

Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja tack, gärna en fika på Café Bagarstugan ngn lämplig dag!!! : ) Mari.

Eleonor (Elle) sa...

underbara troll!
Jo, jag vet hur roligt kattrna har med just ull grejer ... Går på en decoupagekurs och sista gången skulle vi pröva på o göra en tomte.. Jodå , jag var rätt nöjd med min tomte .. men tydligen var inte mina katter det för de fick tag på den o ändrade lite här o där ...*L* ha det gott, kram, Elle

Anonym sa...

Guud, vilken fin blogg du har! Får jag länka dig till min sida
En doft av lavendel?

Kram B

Anonym sa...

Såå söt... "tomte" ...ja klart du måste ha något för händerna..=)/åsa

Erika sa...

Vilka jätte söta troll du gör. Kommer tillbaka o kollar va du har pysslat med mer snart.

Sussie sa...

Utmärkelse till dig på min sida :)

Stjerneglimt sa...

Det var et søtt troll!