måndag 17 mars 2008

BÄST OCH PEST

Jag har blivit utmanat av två stycken bloggare: Poppins och Min vita dröm.
Utmaningen går ut på att visa vad man tycker är BÄST respektive PEST i hemmet.


Det jag just nu tycker är det allra bästa i mitt hem är min nya sy-och pysselhörna i sovrummet.
Här kan jag ha symaskinen och mina pysselgrejor och kommande projekt framme utan att dom står ivägen för familjen. Jag blir mer inspiterad och får mer gjort också.


Detaljbild på hyllan ovanför. Här har jag material till kommande pyssel och lite annat.




~~~~~~~~~~~~


Och så kommer vi till det jag tycker är "pest". Egentligen finns det inget jag egentligen tycker riktigt ill om hemma hos mej.....så jag fick fundera lite......hm......

Jag kom på att jag nog gärna skulle vilja ha en finare TV....den vi har nu är ju så klumpig,svart och ful. Helst skulle jag nog vilja ha ett fint skåp att stänga in den i, så man slipper se den överhuvudtaget.

Så TV-n får bli mitt "hatobjekt".

Ja, så var det då min tur att utmana fem stycken andra bloggare.

Och dom utvalda är........Guldkant på livet, Elins stuga, Majsan shabby chic, Marias mysvrå, och Smultronstället.

Reglerna för utmaningen är väldigt enkla: Länka till den som utmanat. Visa vad du tycker är Bäst och Pest i ditt hem . Utmana 5 andra personer.

Så nu är jag väldigt nyfiken på att läsa om era "Bästar och Pestar".

Ha en skön påsk-vecka!

Kram å Puss =)

27 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig pysselhörna du har..
Hihi, vilken roligt tävling då..
Är det din misse som ligger på datorn?
Jättegullig är den..
Ha en trevlig kväll.
//Eva

Solsjö - Under en vind sa...

Roligt att se dina bäst och pest! Jag har också fått utmaning, men inte tagit tag i den ännu....

Vad söt katten är på datorn! Somnade den där eller är den ditlagd???

Ha en skön kväll, kram!

Poppins sa...

En egen hörna - måste vara härligt! Jag har beundrat den innan och kan bara upprepa att det ser jättefint ut. Förstår varför du valt den som det bästa.
TV-apparater tar stor plats och är inte särskilt snygga...
Kramar

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja din pysselhörna förstår jag är BÄST, liksom de vackra gamla rullarna med spetsen.. tv-apparater är alltid PEST! Å man tackar för utmaningen! Hmm, det får man nog klura på ett tag och det som är PEST vill jag nog inte visa i min blogg, det är varken guldkant på livet el livsnjutarblogg över min tv, mitt badrum el min sambos naturreservat till rum! : ) Ha en fortsatt bra påskvecka! Mari.

Smultronstället sa...

*ASGARV*
Du änt klok mänska!
Tack för utmaningen,hihi.
Jag antar den,det känns lätt som en plätt,har massor av pest fult här även om jag egenligen inte vill visa dem sååå jorå jag gör det,innan torsdag...
HERREGUUD vad har jag gett mej in på...

Pusspårä iaf
M

Unknown sa...

Så kul med en utmaning,glad att du valde mig,tack!!=)Ja,då ska jag fundera på vad som jag tycker bäst om och vad som är sämst i mitt hem.=)Din pysselhörna är verkligen fin!Ja,teven kanske skulle passa i ett snyggt skåp,varför inte i ett skåp på väggen,med skåpluckor..
Önskar dig en god natt vännen!

Kram Maria

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Dubbelörn sa...

Bäst var verkligen vackert o mysigt men din pest var inte konstigare än nån annans tvpest *skrattar*. Finns det något fulare över huvudtaget?! Oavsett den är tjock el platt!

Kramar

Vanilladreams and humblebees sa...

Åh vad sött du har det i din blogg!!!! Blir ju alldeles lyrisk av alla små rara katter här!!!

Diggar din bäst och pest... hihi... pysselhörnan är fantastiskt fin.... tv apparater är inte speciellt snygga vare sig dom är tjock och klumpiga eller platta och designade...

Glad Påsk!

Kramar från Jenny!
---<-@

Lin & Lavendel sa...

Jag förstår att du gillar pysselhörnan bäst...den är så fin!
TV-apparater är ju inga skönheter precis...men det är så svårt att vara utan dom!

Ha en fin dag!
Kram

Elzie sa...

Tycker inte det var någon riktig "pest" du hade. Er tv-hörna ser bra mycket trevligare ut än vår!!!
Ville kika inom och önska dig en riktigt glad påsk.
Kram Elzie

Lily of the valley sa...

Din egna hörna är jättemysig.
Tv- apparater är ett gissel och verkligen PEST! De är svåra att gömma...
Ha de gott
kram Lily

Tingeltangel sa...

Jag förstår att du är nöjd med din sy- och pysselhörna. Den ser så fin ut och härligt att ha allt framme och inom räckhåll... Din pest var lite klen tycker jag. Såg inte så värst farlig ut.

Anonym sa...

Tjingeling
Hade själv den utmaningen idag, lite kul faktiskt.
Håller med om att tv är den fulaste möbeln man har än fast man använder kanske flitigast av dem alla.
Men det får man väl stå ut med.
Ha det så gott.

Kram ewa

Åsa sa...

Ja bäst o pest.. kan man diskutera om.. men TV vi talar om platttv.. glad påsk..=)/ åsa

Birgittas minnen sa...

Hejsan på dej, förstår verkligen din lycka över arbetsvrån, den blev ju bara så bra och skaparlusten flödar förstår jag. TV och förstärkare är ju jättefula och tar sån plats, usch. Men man får ta det dåliga med det goda förstås. Tack för dina gulliga kommentarer inne hos mej, det känns så mysigt. Och du, vilka fina mamelucker. Kram och ha det gott.

Smultronstället sa...

Hej igen!
Duuuu jag måste fråga...jag är ju inte sååå haj på detta..
HUR länkar man texten? går det att förklara på nåt enkelt sätt?

Jag håller ju på att förbereda mej...inför bäst och pest..you know...

hörs
kram M

C De-sign sa...

Så fin dinpysselhörna är och det är ju så att man blir mer inspirerad att göra grejer när det inte är så krångligt att ta fram allt!!! Ett fint skåp att dölja tv vore väl fint......man ska ju ha lite projekt på gång!
Kram fr C

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar inom igen för att önska dig en riktigt skön och mysig påskhelg! Kram!

Smultronstället sa...

Hej igen!
Tack för en bra beskrivning, jag lyckades,taaadaaa,truddilutt.
Mallig att jag fått lära mej nåt nytt,super!

Ha det gött i påsk!
Puzz M

Ankan sa...

En utmaning!Låter spännande! Jag ska fundera lite, finns en hel del som är både bäst och pest hemma på torpet :)

Det där med TV-skåp låter som en bra idé. Bi har tänkt likadant! /Kram

Ankan sa...

PS! Pysselhörnan är verkligen jättefin och vilken härlig trådrullsbild!!!

junhe sa...

jättesdöt hylla =) ha en bra helg/ junhe

Lavendel & Romantik sa...

Kul att läsa.....Ska försöka hinna det sen.....Tack så mycket...Vi syns väl på Blåkulla ikväll va? Kram/Majsan

Nina på Kyrktorpet sa...

Tack för rolig läsning, som vanligt..... Hoppas att du får en underbar påskhelg!

Anonym sa...

Swichar in till dig på väg till blåkulla för att önska dig en riktigt go o glad påsk.

Kram ewa

Unknown sa...

Hej!Har bytt namn på min nya blogg,någonting gick fel när jag skulle byta bakgrund,så jag råkade klicka på något så att hela min blogg raderades,väldigt trist..men nu tar jag nya tag.=)Min nya bloggs namn är~Marias Bilder & Poesi~ Önskar dig en glad Påsk!=)

Kram Maria