torsdag 21 augusti 2008

LOPPISFYND

Som ni kanske vet så ÄLSKAR jag att gå på loppis. I sommar har jag besökt en hel del loppisar och gjort en hel del fina fynd också.
I dag tänkte jag visa tre saker som jag fyndat hos Susanne, på hennes härliga loppis.
Jag har letat efter ett skåp till stugan eftersom vi inte har så mycket förvaringsutrymmen där.
Andra gången jag besökte Susanne så hade hon det här skåpet till salu. Jag slog till direkt!
Det kommer att bli perfekt förvaring för glas och porslin mm.
När köket är färdigrenoverat ska jag måla och färdigställa skåpet.
Jag tror att det kommer att bli väldigt fint.

Den här söta lilla lingon-krukan tycker jag är så mysig. Min mamma hade en likadan och den fick min bror, när vi delade hennes saker.Men nu har jag en egen sån.......den kommer också att få bo i "nya" köket.



Det här är det roligaste fyndet jag gjort i sommar. När Susanne visade bilder på saker som hon skulle sälja på sin loppis, såg jag den här dockvagnen.....en exakt likadan som jag hade när jag var liten.....och som mina kära brorsbarn lekt sönder....(hm!) Jag mejlade henne och sa att jag ville köpa den och hon var så snäll och reserverade den åt mej.

Jag har inte bestämt vad jag ska använda den till än....om jag ska bädda den och lägga en docka i den...eller om jag ska använda den till att förvara saker (tidningar?) i den....men det ger sej nog så småningom.
Nu på lördag har Susanne sin loppis öppen för sista gången i år. Så passa på att fara dit, om ni bor i närheten. Susanne och hennes söta dotter Alice är så trevliga och man kan verkligen göra fynd hos dom.
Jag önskar er en trevlig helg. Hoppas solen kikar fram och värmer er.
Fast själv kommer jag att vara inne i köket och måla, måla, måla =)
Sköt om er!
Kraaaaaaam!!!!!!

13 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Gunn!
Men vad gullig du är!! Tack vännen för alla fina ord! Riktigt ser framför mig hur fint det kommer bli med skåpet i ert ny renoverade kök!!! Vad snyggt det blir med sponten på köksluckorna...
Ha en trevlig helg!
kramis Susanne

me and alice sa...

Jag igen!!
Glömde ju säga att klart du ska ta med dig dottern på Mamma Mia! Det är en riktig mamma-dotter film...
Natti natti...

SoCal Helene sa...

Hej Gunn!
Hoppas att vädret har fixat till sig hemma…..vi hade det väldigt varmt och hög luftfuktighet förra veckan men nu har vi runt 30 på dagarna och så svalnar det av på natten, skönt!
Visst går tiden snabbt, du började ju nyss din semester och nu är du tillbaka redan!
Kul att vi fick följa med på 50-tals party, du ser ut att ha det riktigt skoj ;0) Och fina blommor har du oxå, det mesta här är torrt och inte alls så frodigt som hemma. Ditt kök i stugan blir jättefint, har du bestämt hur du ska måla skåpen och nu har du hittat ett kanon fint skåp oxå, vilken tur du har!! Tog med gamla kort hemmifrån och ett av korten är på mamma med mig i en likadan barnvagn, wow!!
Ha det gott å de!!
Helene

Sussie sa...

Såna fina fynd! Lingonkrukan är ju helt supersöt. Vagnen är oxå fin. Det är ju så skoj med loppisar. Ha en riktigt fin dag, kramar

me and alice sa...

Hej Gunn!
Skulle gå in på din sida nu på morgonen och såg att du inte fanns i min länklista. Konstigt! Det är nog många man missar när man går in direkt från kommentarerna...
Nu finns du med i alla fall!
Kram o trevlig helg!
/Susanne

Smultronstället sa...

Tjohoo

Ojsan vikka finfina fynd du gjort...jodå jag tänkte dra dit i morrn, fint skåp du hittat.

Trevlig helg!
Kram M

Elzie sa...

Vilka saker du köpt!!! Synd att man inte visste om den loppisen när man var uppe. Men den var kanske inte öppen då. Hade varit kul i alla fall.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Solsjö - Under en vind sa...

Där verkar finnas massor av roligt!! Fina fynd du gjort!

Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin skåp och dockvagn du köpt av Susanne!!! Skåpen kommer bli så fin i nya köket!!! Soliga söndagshälsn till dig fr mej! Mari.

Piffa och Puffa sa...

Jag älskar verkligen gammla skåp. Själv har jag köpt två stycken och en skänk nu i somar. Alla blev vita. Ja, ska bli vita. Jag har ännu inte målat hörnskåpet med det står och väntar på sin tur.
Kram Anette

Piffa och Puffa sa...

Tack för tipset hur jag ändrar inställningarna. Ska göra det på en gång.
Kram Anette

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Gunn!
Vilka trevliga loppisfynd du gjort,skåpet kommer bli jätte bra i ert "nya" kök. Söt dockvagn, en sådan skulle jag också vilja ha och där i skulle jag bädda med brodyr & spets och sätta i en massa söta nallar.

Ha de!
Kram Benita

mamma lycklig sa...

Jag läste lite om dej och det kändes som jag läste om mej själv, ja för utom åldern. Jag är några men bara några år yngre än dej. Jag trodde att det bara var unga tjejer som gillade att pyssla hemma och måla allt vitt. Skönt med någon likasinnad. Du har en jätte fin blogg, kommer att lägga in dej bland mina favoriter. Så blir det väll ett besök om dan i allafall. Har drabbas av bloggsjukan kan inte vara utan måste in flera gånger om dan och granska mina favoritbloggar.
Vilka fina loppis fynd du gjort, det verkar vara en toppenloppis som du hittat. Var ligger den? Vi åker ofta i genom Dalarna när vi ska till vårat hus i Funäsdalen.

Ha det så bra och vi hörs säkert snart i gen.

Kramar Nettan C