söndag 24 augusti 2008

PÅ TAPETEN =)



Jag är KÄR!!!!!!!! Om man nu kan vara kär i en tapet =)

Först var jag lite tveksam till den här tapeten, men mina döttrar övertalade
mej att köpa den och det är jag såååå glad för nu, när jag ser hur fint det blir.
Redan när första våden kom upp så blev jag alldeles varm i hjärtat.....
och jag kände mej faktiskt lite kär......*fniss*


Det är den här tapeten, Gästgivars från Duros gammelsvenska collektion som är föremål för min kärlek. Visst är den fin?



Här får ni tjuvkika lite på hur det blir. Kära maken har tapetserat och jag har grundmålat panelen i helgen.



*****
Jag var ju lite frustrerad över att vi inte kom igång med renoveringen medan vi hade semester.....men nu är jag faktiskt glad för att vi inte gjorde det. För att bo i den röran som det är nu hade inte varit kul. Och vi bor så pass nära stugan att vi kan åka dit över dagen och greja....så det funkar så bra!
Ha nu en superskön vecka!
Kram, kram på er!

18 kommentarer:

Poppins sa...

Åh, så söt tapet! Och så bra den går ihop med pärlsponten och så bra den passar i en stuga. Förstår att ditt hjärta bultar lite extra för den här tapeten.
♥♥♥♥♥ Poppins

Åsa sa...

Jag håller med- man kan verkligen bli kär i den. Min svägerska har den o den är underbar! / kram åsa

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är den fin!

Vi hade den i vår hall tills för 2 1/2¨år sen...då had evi bara bott här ett halvår men eftersom det är mitt föräldrahem så har jag sett den här sedan 70-talet..jag gillar den men ville göra hallen till vår...vi har också pärlspont nedtill....

Ha en go vecka! Kram!

me and alice sa...

Det blev jättefint! Vi har också haft den tapeten i vårt kök på övervåningen, men nu är köket omgjort till Antons rum och han ville inte ha den då!!
Hoppas helgen varit bra!
kram Susanne

Lusthuset sa...

Det kan man gott bli för den var verkligen fin...passar ju perfekt. Ger den rätta "stugkänslan". Roligt att renovera och få det fint. Lycka till. Kram!

SoCal Helene sa...

Visst kan man vara kär i en tapet, förstår att du blir varm i hjärtat, det blir så kalasfint ju!!! Ha en go vecka!
Helene

Sussie sa...

Inte svårt att bli "kär" i den tapeten :) Jättefin, speciellt med det vita till. Kul med renovering och att göra det tillsammans. Ha en fin dag, kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt det blev!!! Vilken fin tapet, jag gillar också den där gamaldagsa stilen som passar så bra i gamla torp, sommarstugor och kök! Och lätt att matcha eftersom den innehåller flera färger men blir stillsamt ändå tack vare den vita panelen, mycket snyggt!! Ha en bra ny vecka! Mari.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Jag gillar verkligen ert tapetval, den är bara så himla fin den där "gamla" tapeten, passar jätte bra med sponten oxå!!! Jättesnyggt!!!

Vilken kulör har du valt på pärlsponten?
Passar så himla bra ihop med tapeten som sagt.

Ha en fin vecka!
Kramis / Benita

Anonym sa...

Tapeten är precis den jag skulle tänka mig att du valt utan övertalning,trots att vi bara haft mail och trollkontakt.Ha det gott!
Irene (troll på mailen)

Birgitta sa...

Åh så härligt att vara kär, vilket lyft, jättesnyggt blir det och dina loppisfynd går ju inte av för hackor, är lite avis på ditt fina skåp som kommer att bli jättesnyggt i din mys-stuga. Kramar och ha det gott. Birgitta

Dubbelörn sa...

Verkligen vackert mot bröstpanelen! Och så härligt att se färg som motvikt till allt det vita man annars ser ;).

Gillar också Duros gammeldagskollektion.

Kram

Anonym sa...

Tapeten var supersöt. :)

Stina sa...

Jättefint...allt behöver inte vara vitt, så fint när det bryter av lite :)) Min renovering står still för närvarande, har pysslat med lite annat...bilder på det kommer imorgon.

Kram Stina!

Lime sa...

Heeeej! Å va längesedan jag hälsade på hos dig. Nu har jag lite att läsa ikapp minsann.

Tapeten är super-dupersnygg! Vilken renoveringe! Det kommer ju att bli riktigt tjusigt! Det kommer väl mer bilder allteftersom arbetet fortskrider, hoppas jag :-)

Lycka till i renoveringen!
Ha dé!

Lavendel & Romantik sa...

Den är väldigt fin, min moster har den i sitt kök...Det ser väldigt mysigt ut......Kram på dig tur att döttrar kan övertala sina bångstyriga mammor ibland/Majsan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blir ju jättefint! Och vad fort det går... det ser ju redan klart ut!
Och visst kan man bli kär i en tapet!
Kram
Marie

Anonym sa...

Vilken underbar tapet!
Jag bara älskar den.