onsdag 13 augusti 2008

SENSOMMAR-PRAKT

Nu har jag jobbat tre dagar och har bara morgondagen kvar innan det blir helg igen,eftersom jag är ledig på fredagar =) Skönt ska det bli!
Jodå....det går bra att jobba även om det är ovant och jobbigt att kliva ur sängen på morgonen.Ofta är jag mitt inne i någon dröm när väckarklockan ringer och fattar inte att det är den som låter utan får det till att något annat i drömmen som gör det......

---------

I helgen har jag tänkt mej att vi ska åka ut till stugan och greja lite med köket. Men kära maken mår inte riktigt bra,så vi får väl se hur det blir med den saken....hm...

Innan vi flyttade in till stan, passade jag på att fota lite i trädgården.Så här kommer några bilder på några av sensommarens blommor.


En av clematisarna (knasigt ord=) som jag planterade i våras.Den har vuxit till sej bra och blommar så här fint just nu.

Krasseblommor är så härliga tycker jag...och bladen med för den delen.


Det här är en luktärt....som inte doftar!!!En perenn variant som fanns där när vi köpte stugan.
Vacker att se på är den i alla fall.

Med detta önskar jag er en skön avslutning på veckan och en
trevlig helg!

Kram på er alla, från mej!

10 kommentarer:

Poppins sa...

Vilken prakt! Roligt att det fortfarande blommar så vackert. Hoppas då att mannen blir frisk så att ni kan åka till landet och njuta av allt det fina.
kramar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka härliga blomsterbilder! Man får passa på och njuta så länge det går!
Kram
marie

Solsjö - Under en vind sa...

Vackra blomster!

ha en skön helg, kram!

Anonym sa...

Vilka vackra blomsterbilder.
Ja, man får passa på att njuta så länge det går.
Ha det gott.
Kram

me and alice sa...

Godmorgon!!
Härliga växter du har vid stugan. Precis en sån klematis har jag också. Krasse är väl underbara...
Vilken snäll gube du har som kommer och hämtar det du köpt!Min skulle nog morra( lite i alla fall)*fniss*
Härlig fest! Ni var så stiliga!!
kramis susanne

Gårdsromantik sa...

Vilka underbara blommor.
I vår nya trädgård finns bara jordgubbar så det blir en rolig utmaning.

Kram Maud

Stina sa...

Haj gumman!

Härliga bilder.
Jasså det är slut på semestern nu?
Hoppas att ni mår bra i alla fall.
Kram Stina

Elzie sa...

Vilka granna blommor! Och du - jag hade gärna träffat dig också. Tänkte inte på att du bodde i Dalarna *s* Verkar vara många bloggare från det landskapet.
Nu har jag en veckas semester igen. Skööööööönt! Hoppas du får en skön helg.
Kram Elzie

Mjuka sa...

Roligt att läsa lite om dig, jag är också inredningstidningsoman, köper allt, även utlänska, fy det blir dyrt men är man beroende så är man :-)Härlig blomsterprakt!! Kommer gärna tillbax
kramar Malin

faster atta sa...

Nallen är ett TILDA mönster som jag har förstorat till 120%. Jag skickar gärna en kopia på mönstret!