söndag 10 augusti 2008

SLUT PÅ SEMESTERN =(

Ja, så var det då dags att försöka komma in i vardagen igen ....i morrn börjar jag jobba efter 6 veckor semester...Det känns väl inte sådär himla roligt men det är bara att försöka gilla läget.....

*****

Idag har det varit liiiite segt....inte bara på grund av att jag ska börja jobba i morrn,Nej vi var nämligen på en jätterolig fest igår. Det var 50-årsfest med 50-60-tals tema.
Vi var klädda i tidsenliga kläder, festföremålet kom åkande med sina kompisar i en 50-tals "raggarbil" och det spelades nästan enbart gammal 50-talsmusik av en härlig orkester. Så det var full fart på dansgolvet hela kvällen.
Dessutom bjöds det på en massa god mat och dryck (hm....)
Här är jag (till höger) och min kompis i full fart med att dricka saft *tihi*
Båda två har vi våra mammors gamla klänningar på oss.
Och som sagt det var en väldigt trevlig fest och en bra avslutning på semestern.

*****

Nej nu måste jag gå och sova, så att jag orkar upp i morgon.

Ha en skön vecka vare sig ni jobbar eller är lediga!

Godnatt!


13 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka 50talspinglor!!

Ha en ny bra vecka! Kram!

Sussie sa...

Hi hi vilka snyggingar!! Så kul att få klä ut sig lite :) Ha en bra vecka på jobbet, kramar.

Poppins sa...

Nej, så kul att ni har era mammors klänningar på er. Ni ser väldigt coola ut!
kram Poppins

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men oj, vilka pingla! Så snygg du var i 50-talsstil! Och din kompis med! Så där får ni se ut jämt hädanefter! : ) Välkommen tillbaka till verkliga livet-förstår det känns tufft efter 6 veckor lång ledighet... Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Snyggt arrangemang med fönstret och så fina stolarna blev med lite vit färg! Mari.

NICOLINAS BONING sa...

Ros-tyget är köpt på Furutorp i Rättvik,men jag har sett det på Lantliv i Leksand och på Vackra hem i Mora oxå...139:-/m.
Det ser ut att ha varit en toppenavslutning på semestern,bara inte saften gjorde att det bidde hangover på söndagen bara...skratt...
Kramar/Birgitta

Stina sa...

HiHi...vad fina ni är!! Vänninans klänning...mönstret...påminner om en tunika som jag hade i mitten på 60-talet.Färgen och mönstret på båda kan man ju hitta i butikerna idag :)

Stina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men hihi men vilka bruttor och vilka äckra klänningar =)
Ja festen lät ju verkligen superkul!

Kram Anita

Elzie sa...

Vad kul med såna fester. Och vilken tur ni har att era mammor sparat klänningarna!! Ingen risk att min mor gjort *s*.
Hoppas det går bra att jobba.
Kram Elzie

n o r d i n g å r d e n sa...

Japp, Jenny var mor till Ester i vårt hus...har dem på foto, fikandes i vårt varfagsrum, tänk om man kunde gå bakåt i tiden.. Mari.

Lusthuset sa...

Det ser ju festligt ut, rent som på "den gamla goda tiden" *hi hi*. Fina är ni i alla fall och roligt kan jag gissa att ni hade. Hoppas att du får en bra jobbvecka och att du mjukanpassar dig till arbetslivet. Ha det bra. Kram!!

Lavendel & Romantik sa...

Så snygga ni ser ut...Kul att göra något sådant......Hoppas att det går bra att jobba...Kram/Majsan

Birgitta sa...

Vilken ärta på partaj! Verkar ha varit en kul fest. Förmodligen en bra avslutning på semestern även om det blir lite "surt" dagen efter. Ha det nu så bra i stan och kramar från mej. Birgitta