torsdag 7 augusti 2008

TILLBAKA!


Tjoho...nu är jag tillbaka i civiliserade trakter igen. Det känns lite konstigt måste jag säga....det kommer varmt vatten i kranen....man behöver inte gå ut för att gå på toa....fast samtidigt är det lite vemodigt att packa ihop och åka in till stan.Visserligen kommer vi att åka ut till stugan på helgerna, men det blir inte riktigt samma sak.Katterna tycker också att det är konstigt tror jag...inga råttor att jaga(hoppas jag=) inga fästingar, som matte måste plocka bort (tack och lov!), men dom finner sig tillrätta med statslivet ganska fort ändå.

#####


Ja, och vad har jag nu gjort i sommar då.....? Inte mycket...i alla fall inte så mycket som jag hade trott jag skulle göra.Jag hade ju hoppats på att vara färdig med köksrenoveringen innan jag börjar jobba....men det sket sej.....vi kom alldeles av oss när värmen kom och sen kom vi aldrig igång igen. Men, men vi får ta det på helgerna framöver i stället.

#####



Nånting som jag har gjort är i alla fall att jag målat stolarna till bordet (klicka så ser ni det) som jag målade förra året.
Så nu väntar dom på att få flytta in i det nyrenoverade köket.....när det blir färdigt. Jag ska naturligtvis sy nya dynor till dom också först.




Ha en skön torsdagkväll. Vi ses snart igen!

Massa Kramar!!!!!


10 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Det är med vemod man inser att vi redan är en bra bit in i augusti...jag vill ha mera sommar....

Såå fina stolar!

ha det gott, kram!

Dubbelörn sa...

Värst vad lika det verkar vara för flera av oss bloggare *skrattar*.

Först var det massa planer o projekt o sedan kom värmen o det sket sig här med o sedan kom vi aldrid igång igen *gapskrattar*.

Härligt med fler!

Kompiskramen till dig

Smultronstället sa...

Tjohej:)

Kul att du e tebaks!
Jo visst hade jag åxå önskat att få mer gjort under sommarn..men jag skyller på att jag jobbat hela sommarn... Men sommarn kommer tebaks de e jag övertygad om.

Ha de gött
Kram M

Granne med Selma sa...

Min sista semstervecka börjar ta slut... Vill inte börja jobba igen eftersom jag vet att det kommer att bli så hektiskt att jag är rädd att all inspiration försvinner i ett nafs...
Fast man får väl gilla läget :-)
Stolarna blev ju riktigt, riktigt fina! Det är inte ett elitet arbete att måla stolar inte. faktiskt ett av de pilligare jobben...
Kram Sussie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej!

Det var jätteskoj att träffa dig tycker jag, så roligt med ett ansikte till bloggen!

Förstår att det känns lite trist att åka in till stan, men det där att slippa fästingar och kunna gå på toa inne, ja det gillar jag... (har både fästing- och dass-fobi! ;)

Stolarna blev jättefina vita tycker jag!

Ha det så gott!
Kram Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hallå där! Är du också tillbaka? Det blir lite som när man gick i skolan, och man träffar sina kompisar igen, när alla kommer tillbaka.
Det är väl så att det är meningen att man ska ta det lite lugnt när man har semester, man ska ju ladda batterierna. Och hade du ssemester när det var värmebölja så orkar man ju inte göra nånting.
Men stolarna är ett tidskrävande jobb, så lite har du ju gjort..
Roligt att höra ifrån dej igen.
Kram
Marie

Åsa sa...

Underbara stolar. Visst är det vackert med vitt! / kram åsa

C De-sign sa...

Ja, visst känns det lite vemodigt att nu är det "över"....jag börjar att arbeta nästa vecka och nu är liksom sommaren slut.....och visst man hann ju inte allt man hade planerat!...... Fina dina stolar blev! undrar vad du ska ha för tyg på dom.....Ha en bra fortsättning på helgen! Kram fr C

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Gunn!
Tack för din rara kommentar!!
Låter som du haft en skön ledighet och laddat batterierna inför den mörkare tiden som är på intågande. Tänk att de redan är augusti, fyyy va de går undan.
Hoppas att de blir en fin höst med mycket sol.

Vilka fina stolar du målat!

Ha en fortsatt skön helg!

Kramar från Benita

Birgitta sa...

Välkommen tillbaka till verkligheten, hoppas du kan känna igen dej så småningom, men det brukar gå rätt fort förstås. Känslan av att packa ihop och lämna ett härligt ställe är lite sorgset, men snart är det ju sommar igen! Stolar blev fina och det räcker gott att inte ligga i och jobba hela semestern, det är ju vila vi ska, eller? Kramar och ha det gott. Birgitta