tisdag 11 november 2008

Hallå där! Nu är det långt emellan inläggen här......jag har liksom ingen inspiration.....SKÄRPNING Gunn!!!!!!!!
@@@@@
Helgen som var var regnig, grå och ruggig. Men det hindrade inte att vi åkte till stugan på lördagen i alla fall. För att få upp värmen, eldade vi i vedspisen....gissa om det var skönt!
Maken tog upp båten och jag grundmålade skåpet som jag köpte på loppis i somras.....så till helgen ska jag dit och måla igen.
Jag längtar efter att få klart allt i köket, så att vi kan bjuda dit våra vänner på glögg och fika i advent.....det är något jag drömt om sen vi köpte stugan, men det har aldrig blivit av.Men i år ska vi göra det!!!!! Det blir samtidigt en liten invigning av det "nya" köket.


En liten glimt av köket......hyllorna övanför diskbänken. Fler bilder från köket kommer så småningom.

Slut för idag....tack för idag!

PUSSÅKRAM =)

19 kommentarer:

Dubbelörn sa...

November kan få vem som helst att gå i ide :).

Låter mysigt med glöggbjudning i nya köket. Vi startade också en tradition här ute när vi flyttade hit. Vi bjöd över grannar på glöggbuffé o det har blivit så uppskattat.

Kram vännen

LillaFlisan sa...

Men jösses amalia vilken liten underbar lillkille!
Finns det något sötare än Bebisar??
Förstår att det måste vara olidligt att inte vara nära varje sekund!
Fast webkamera idén är ju bara så bra!

Ditt kök är förresten superfint!

Kram

Flisan

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ett riktigt fint lantkök ni skapat i stugan!!!
Ser så mysigt ut!

Å vilken söt kisse med grod hatt hihi =D

Ha en fortsatt bra vecka!

Kraam från Benita

Lusthuset sa...

Vad härligt det låter med glöggfest i sommarstugan. Jättemysigt ser det ut också....det blir säkert lyckat. Ha en fortsatt bra vecka. Kram!!

Unknown sa...

Åhh,så fint du har i köket,jättefina saker på hyllorna,så söt tapet bakom!
Så mysigt att elda i vedpis,kan förstå att ni trivs där!=)

Så söööt liten kattunge med grodmössa du har här på sidan,sååå gullig!

Kram Maria

Designe sa...

Åh, ni har gjort såå fint! Jag skulle gärna sitta där i stugan till advent och fika!..tapeten är såå fin...och pärlsponten!
Kram :)

ps...åh va jag gillar din kattbild längst upp till höger med dina två goa katter.. :)

Smultronstället sa...

Å så ntfiken man blir på det nya köket..ser jättefint ut.
Å så mysigt att ha glöggmys där:-)

Må så gott Kram M

Elzie sa...

Vad det ser mysigt ut i ert kök. Klart ni ska ha glöggparty där!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilket nice kök, gillar tapeten.
Låter kul med glögg o fikatime i stugan, vi har nattat våran stuga för vintern. Skulle nog frysa häcken av oss om vi skulle vara där nu.
Kunde inte undgå att se snyggingen din, vilken sockerstrut förstår att mormor är mallig.
Kram Ulla-Bella

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt det låter att bjuda dit vänner på glögg!
Det är så mysigt i ditt kök!
Kram
MArie

Gårdsromantik sa...

Så mysigt det kommer att bli med adventsfika där!

Kram Maud

LillaFlisan sa...

Kraaaam och trevlig helg!

Flisan

Ingunn LGF sa...

Så koselig kjøkkenhylle!

Ha en flott helg,
klem fra Ingunn

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Mmmm glögg! Ja ni kommer då verkligen få njuta av den goda drycken i det där underbara köket =) Så fin kökshylla och vilka underbara ting där på!

Kram Anita

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Gunn!
Vilken fin bakgrund du hittat!!
Tänk, jag var också in och skulle försöka hitta någon ny, men icke de blev den "gamla" igen..:(
De finns ju så himla många fina att välja på, svårt.

Ha de gott!
Kramisar från Benita

Malmkakan sa...

Hej Gunn! Va kul att du har hittat till mig. Jag har allt varit in och tittat på din blogg flera gånger men ej lämnat kommentar. Vilket härligt kök ni får i stugan. Vill se fler bilder...
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram, Cecilia

linnea-maria sa...

Åh vilket snyggt hörn av köket. Tapeterna och burkarna matchar så snyggt! Har också lite bloggtorka just nu vi skyller på mörkret.. Ha en fortsatt fin helg /linnea-maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Men oj va fint du har fått det i lantköket! Jättesnyggt med hyllorna, tapeten och så det skafferiet ni har!! Men vad är det för liten stackare med grodmössa...

Hoppas allt är bra med dig och att ni får njuta av torpet till advent! Mari.

Anonym sa...

Jag gillade verkligen pysslet!