söndag 16 november 2008

HELGPYSSEL OCH LOPPISÄNGLAR

Go´sönda på er alla goa´männskor!
Jag tänkte bara visa vad jag pysslat med i helgen. Fick en släng av pysselsjukan som jag sett att flera av er andra också drabbats av....måste vara väldigt smittsamt!

Jag har gjort advents-tags av kartong. Jag klistrade på papper från en gammal postilla från 1800-talet ,som jag köpt för längs sen på loppis och stämlade på siffror. Stämplarna har jag köpt på Panduro.
Julklappsadresser. Kartong, wellpapp och handgjort papper köpt på ICA- Maxi. Detta är ett prov bara, men jag ska nog göra fler, för jag tycker att dom blev riktigt söta. Idén till dom fick jag faktiskt, när vi var på väg till Göteborg och stannade på ett matställe efter vägen. Där låg det paket i en gammal vagga, med liknande adresser på.....så jag tänkte att jag skulle prova och så här blev resultatet.


Hjärtan i kartong med samma gamla postilla-papper som advents-tagsen och

madonna-ängla-bilder på.
Ja, det var lite av vad jag gjorde i helgen.....men attacken har inte gått över än, så det blir mer pyssel framöver.

~*~

I fredags på väg till stugan svängde jag in på Tatillvara. Där hittade jag lite julpynt som jag ska ha i stugan. Vi har ju inte jul-pyntat där tidigare, men eftersom vi planerar glögg-fika nu, så behövs ju lite julsaker.


Det mesta jag hittade var "änglalikt" =)
Ett gammaldags änglaspel...jag tycker att det blir ett sånt trivsamt "plingande" av dom.
Sex stycken änglar i kartong att hänga up lite här och var.
Ett paket med ängla-servetter.
Och en rund advents-stake.....det enda som inte var "änglalikt", men jag tycker att den var ganska fin. Den ska naturligtvis dekoreras med mossa och annat.......andvent-tags kanske=)

Allt detta fick jag för 25 kronor....det var väl billigt!

~*~

Nu står sonen och hänger över mej och vill låna datorn.....så jag får väl avsluta för den här gången.

Ha en toppenvecka!

KRAMIZ!!!!!!

18 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå Gunn!

Vilket fint pyssel du har gjort! Önskar verkligen att jag fick pysselsjukan jag med, säkert roligare än den jag har nu.

Sakerna från ttv var inte dåliga de heller. De där änglarna skulle jag gärna lägga band på.

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram Hanna

Lusthuset sa...

Så fina hjärtettiketter du gjort. Ja, det måste jag lägga i minnesbanken till senare. Nu ha man så många fina ideér så för att realisera dem alla så undrar jag om det är såååå lång tid till jul. Fina loppisfynd. Visst är det kul. Själv hittade jag ett gäng gamla kakformar så nu får det bli ny fasong på julpepparkakorna i år. Ha det bra och pyssla på. Kram!!

Lime sa...

Ja, du har verkligen varit i farten. Jättefint pyssel och vilket klipp på TaTillVara! Jag är också lite förtjust i de gamla änglaspelen - har naturligtvis också ett som plockas fram i juletid :-)

Ha dé!

LillaFlisan sa...

Men så fina tags du gjort!!!!

Och 25 spänn för ALLA dessa godsaker!!!
Ett fynd i mina öron!

Kram


Flisan

Brita sa...

Vilka fina hjärtan du pysslat. Väntar på pysselsjuka jag med...

Elzie sa...

Vad du har pysslat fint då. Gillar dina adventshjärtan. Och de små korten var också jättefina.
Håller du på med dina andra hobbies också?
Ha en bra vecka.
Kram Elzie

Smultronstället sa...

Å så kul fynd du gjort och så fina tags du pysslat. De jag fick av dig förra året hade jag inte hjärta att använda, ska se om någon utvald får en i år..

Ha en bra vecka kram M

Min Skattkammare sa...

Hej där!
Och tack för påhälsningen i gästboken! ;o)
Nej, det är inget fel på bloggen, utan det är tråkiga jag som tagit bort kommentarerna för ett tag. Jag hinner inte alls med det nu, och jag får bara såna skuldkänslor om jag inte svarar alla snälla kommentarer ni skickar till mig, så det blev så här för ett tag.
Vad mycket fint du pysslat, du kan det där, det syns!
Ha det så bra, och vi hörs igen!
Kramar Kicki

Birgitta sa...

Så fina tags du gjort, blir riktigt sugen att sätta igång och wellpapp kan bli riktigt snyggt mot svart papp. Fynd på ta till vara är ju alltid lika roligt när det händer. Du har ju verkligen fått en hel del gjort av mysigt och snyggt julpynt. Kram och ha en bra vecka. Birgitta

Lavendel & Romantik sa...

Så söt den lille är!!! Och vad mycket fint ni har i stugan...Och det blir fint med allt pyssel du köpt och även gjort Ha det gott kram/Majsan

Vit Gladiolus sa...

Du har verkligen gjort så mycket fint!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fynd du gör och nu ser jag att pysselnerven har vaknat!!! Så himla snygga hjärtan med siffror du satt runt ljusen, det blev verkligen snyggt! Mari.

Sussie sa...

Hi hi hi jag fnissar ihjäl mig när jag ser bilden på "Katt i hatt"
Vilka fynd du gjort, änglar i massor kan ju aldrig bli fel :)
Ha en riktigt fin dag, kramar.

MissMagicGirl sa...

Så mysigt med julpyssel! ^.^

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!
Himmel va du är duktig på att pyssla & va snyggt sedan då!
Jag känner också suget efter att pyssla lite, få se om de kan bli lite här i veckan som kommer.

Ha en skön söndag & en ny mysig vecka!
Kraaam från Benita

Ankan sa...

Men oj så mycket du hunnit med sedan jag var här sist! Vilken liten prins du har där! Det blir väl en och annan resa nu kan jag tänka mig!

Vilket vackert kök du har! Såfint med den där hyllan mot den gammaldags tapeten.

Och vilka fina små kort du gjort, nu blir jag ispirerad att göra sådana själv. De där änglarna var också så söta!

En sak undrar jag, hur fick du på hatten på katten?? Hihi! KRAM

Ankan sa...

PS! Nu såg jag också kattgrodan! Haha! Vilka grejer du hittar på :)

Gårdsromantik sa...

Så läckra saker du pysslat ihop!

Jag måste bara säga att jag blir så glad av dina härliga missar i marginalen - speciellt kattgrodan.

Kram Maud