lördag 21 februari 2009


På en hylla i vardagsrummet har jag samlat några av mina favoritsaker.


I en liten vas i fattigmanssilver, som man också kan använda som ljuslykta, har jag stoppat ner några kvistar murgröna.


En vitmålad gammal ram med en bild som jag skrivit ut från internet.
Den vita figurinen har en egen historia. Jag hade en sådan som jag köpt på en marknad för många år sedan. Den stod i sovrumsfönstret. En sommar för ett par år sedan bodde min ena dotter och hennes sambo i lägenheten med sina katter.Den ena av katterna petade ner figurinen i golvet och den tappade huvudet. Men som tur var gick det att limma fast igen utan att det syntes......men.....när vi flyttade hem igen efter sommaren på landet gjorde en av våra katter om samma sak.....och nu gick den sönder PÅ RIKTIGT!!!!!

Eftersom jag var väldigt förtjust i den lilla tjejen blev jag förstås ledsen......


Men så en dag såg jag en likadan figurin i en auktion på Tradera.....la ett bud och vann den. Så nu har den lilla flickan återuppstått igen och får stå där katterna inte kommer åt den.


Bredvid står en gammal ram med foton på min pappa och hans syster när dom var små.



Där står också ett vitt ljushus och två små ljuslyktor i fattigmanssilver, ett material som jag är väldigt förtjust i.



~~~~~~~~



Jag avslutar med ett litet collage från ett snöigt Falun. Idag har det snöat igen......nu tycker jag faktiskt att det räcker. Är det någon av er som vill ha lite snö, så kan jag skicka det till er....för vi har så det räcker och blir över, tycker jag.


Ja, ja ....det är ju sportlov här nu....så den kan väl få ligga kvar ett tag till då, men sen kan det faktiskt få bli vår.


HA D GÖTT! Nu ska jag se på Melodifestivalen från Leksand =)
KRAMIZ!

7 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Så fina saker du har där på hyllan, snön kan du behålla har tillräckligt i Åmål, ha en mysig kväll Kram Eva

Lantligt i stan sa...

Vilka fina bilder du visar! Melodifestival blev det här också.
Kram Anki

Viveka i Bläckhornet sa...

Så gulliga saker du har där på hyllan. Vilken tur att du hittade en ny figur på nätet :)
Och plaese...skicka INTE snö till oss. Jag kräks snart åt snöeländet...
Idag vräker det ner ännu mer. Fortsätter det så här så kan vi väl aldrig börja kratta förren i juli...

Kram Viveka

Eva Agnes sa...

Väldigt fina saker du har på din hylla.
Om du har tid och lust har jag en utmaning till dig på min sida.
Kramar Eva Agnes

Gårdsromantik sa...

Tänk!

Jag har en liknande figurin - men en gosse!

Kram Maud

Smultronstället sa...

Hej hopp :-)
vikken lycka å hitta en ny figurin, förstår du blev ledsen den är väldans söt. Visst e det vackert med snönmen jag tycker som du blir det mars så kan det gärna bli vår ist.

Må så gott
Kram M

Lavendel & Romantik sa...

Hej Gunn....Vad fint det ser ut på din hylla..Hoppas du har det bra...Kram/Majsan